PingMD wil artsen helpen om inkomende gesprekken te beheren

Vorig artikel Volgend artikel

De New Yorkse startup PingMD begon een aantal jaar geleden als een app om ouders die weinig verstand hebben van het digitale wereldje te helpen om te communiceren met hun kinderen. Nadat ze analyseerden hoe duizenden patiënten en artsen communiceerden tijdens de pilot, besloten ze om hun doelgroep uit te breiden. Deze maand lanceerde ze hun app voor iOS en Android opnieuw maar nu als een dienst waarmee artsen op een veilige manier kunnen communiceren met hun patiënten. 

Afgelopen woensdag maakte het bedrijf bekend dat ze 2,5 miljoen dollar hebben opgehaald bij verschillende investeerders, waaronder Matthew & Stewart Greenfield, Ernest Pomerantz en Jessica Nagle. Vorig jaar haalde ze met een vergelijkbare ronde 1,33 miljoen dollar op. Volgens een studie uit 2010 bleek dat de gemiddelde arts gemiddeld 24 telefoongesprekken per dag heeft en 17 e-mails schrijft.

Dat is erg veel en vaak kunnen ze niet alle patiënten beantwoorden omdat ze er zoveel hebben. PingMD hoopt hier op in te springen om artsen te helpen deze gesprekken en mailtjes beter te beheren. De app is dus vooral handig voor artsen die regelmatig communiceren met hun patiënten via hun smartphones. Daarnaast gaat PingMD veilig en vertrouwelijk met alle informatie om. 

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies