Apple dwingt Line om het geven van giften uit de app te halen

Vorig artikel Volgend artikel
Apple dwingt Line om het geven van giften uit de app te halen

Hoewel we in Nederland massaal WhatsApp gebruiken, is het in de Aziatische wereld een ander verhaal. Line is daar razend populair en dat is terug te zien aan de omzet van het bedrijf. In het eerste kwartaal van het jaar wist het bedrijf een winst te behalen van 58 miljoen dollar. Toch is er slecht nieuws voor het bedrijf, aangezien Apple ze verzocht heeft om de mogelijkheid om kadootjes te geven aan je vrienden uit de applicatie te verwijderen. 

Dit betekent dus dat iOS-gebruikers geen stickers meer kunnen kopen om naar hun vrienden te sturen, die voorheen verkrijgbaar waren voor ongeveer 2 dollar per stickercollectie. Ook kunnen gebruikers geen Line Coins meer kopen om kadootjes te versturen. Het is nog wel mogelijk om kadootjes te ontvangen. Tevens kunnen Android-gebruikers wel nog steeds kadootjes versturen via de applicatie. 

Virtuele goederen zijn erg belangrijk voor Line. Het bedrijf gaf aan dat 30 procent van hun inkomsten afkomstig zijn van de stickers. Dat is dus ongeveer 17 miljoen dollar in drie maanden tijd. Line is razend populair in Japan, waar de dienst ongeveer 40 miljoen gebruikers heeft. Terwijl veel gebruikers in het westen zich afvragen waarom ze 2 dollar zouden spenderen aan stickers, denken de Aziaten hier toch anders over.

Zowel Apple als Line hebben inhoudelijk nog geen commentaar gegeven op dit bericht. 

Nichal Joosse

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies