Mobiele adverteerdersmarkt moet transparanter

Vorig artikel Volgend artikel
Mobiele adverteerdersmarkt moet transparanter

Het online bureau Adrime Weborama introduceerde recent de 'Mobile Placement Tool'. Een tool waarmee ze meer helderheid willen verschaffen in het mobiele medialandschap. Voor veel adverteerders en mediabureaus is het vaak onduidelijk wat mogelijk is en of hun mobiele campagnes ook op andere platformen kunnen worden ingezet. Dit komt door de vele verschillende app specificaties, besturingssystemen en exploitanten. Deze nieuwe tool moet eenvoudig het aanbod weergeven van apps en mobiele sites van grote Nederlandse exploitanten.

"Wij merken dat mobiel adverteren minder prioriteit krijgt, omdat het aanbod niet transparant  is. Adverteerders haken daarom terecht af. Wij denken met onze nieuwe tool een oplossing te hebben gevonden om het mobiele medialandschap beter in kaart te brengen en daarmee mobiel adverteren laagdrempeliger te maken," aldus Nomkwazi Hooplot, CEO van Adrime Weborama.

Veel uitgevers hanteren andere specificaties voor mobile bannerformaten waardoor die sterk lijken te verschillen. Toch kan in veel gevallen hetzelfde formaat via meerdere apps en uitgevers ingezet worden. De Mobile Placement Tool maakt eenvoudig duidelijk welke formaten beschikbaar zijn bij de grote Nederlandse (mobiele) uitgevers en binnen welke apps de campagnes werken. Adrime Weborama toont onder andere het aanbod van: Sanoma, TMG, Marktplaats Media, MSN, Adfactor, Nakko media, Motomedia, Webads, Wegener, Semilo, Mocreate. Dit aantal wordt nog uitgebreid.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies