Spotify start met tv-reclame in de VS

Vorig artikel Volgend artikel
Spotify start met tv-reclame in de VS

Muziekdienst Spotify lanceert deze week drie tv-spotjes in de VS, met als thema "For Music". De filmpjes zijn meer tekst dan muziek: filmische beelden in slow motion moeten Spotify in de VS-markt neerzetten als een voorvechter van muziek - "de grootste kracht in ons universum".

Een bodysurfer, een mijmerende forens en dansende feestvierders gaan begeleid door een voice-over die tot de kijker moet raken in zijn persoonlijke muziekbeleving. 

Het gebrek aan een stampende soundtrack zegt dat "muziek persoonlijk is; het betekent voor iedereen iets anders," aldus Erin Clift, vice president global marketing & partnerships. Het Zweedse bedrijf wil emotie oproepen met zijn filmpjes en aangeven dat Spotify altijd de beste muziek heeft, voor iedereen, op het juiste moment. "We zijn meer dan bestandjes en apparaten en platforms," zegt de David Droga, creatief directeur van Droga5 dat de campagne maakte. "Het gaat om de muziek." Tja, waar zou het om anders om gaan bij een muziekdienst.

Spotify heeft 24 miljoen gebruikers wereldwijd, waarvan ruim 6 miljoen betaalde abonnees. Ruimte genoeg om te groeien, vinden ze zelf. De eerste reclame was afgelopen maandag te zien in het programma "The Voice" op Amerikaanse zender NBC. Spotify volgt Fab.com, Rdio, Viggle en Warby Parker in het rijtje digitale diensten die de stap maken naar traditionele media om te adverteren. 

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies