Dominique Dewitte is hoofdredacteur en mede-uitgever van het in Belgie populaire zakenportaal Express.be. Daarnaast is hij schrijver van boeken en publiceert hij als Blogger artikelen op Dutchcowboys.
Over 5 jaar kan het internet de helft van de wereldwijde reclamebestedingen aantrekken. Zo voorspelde Nikesh Arora, chief business officer bij Google, tijdens het congres Drive Into Media. Op dit moment moet de waarde van de wereldwijde reclamemarkt volgens Arora geschat worden op ongeveer 800 miljard dollar.
Online reclame vertegenwoordigt voorlopig slechts een waarde van 100 miljard dollar, maar dat kan volgens Arora snel veranderen. Het omslagpunt wordt volgens hem de doorbraak van internet-televisie.
“Op dit moment is internet-televisie een leuke gadget, maar geen verplichting,” merkt Nikesh Arora op. “Eens internet-televisie echter gemeengoed is geworden, zal de traditionele televisie-reclame snel zijn aantrekkingskracht verliezen. Internet-televisie kan de reclame immers afstemmen op de individuele kijker, gebaseerd op locatie, clicks, surfgewoontes en andere signalen. Door internet-televisie zal het mogelijk worden om meer gerichte reclame te presenteren en zullen adverteerders ook aangezet kunnen worden om meer te besteden.”
Nikesh Arora voorspelt ook dat de verschillende diensten over 5-10 jaar samengesmolten zullen zijn. “Content zal op elk scherm en op elke locatie en tijdstip geconsumeerd moeten kunnen worden,” voert hij aan. “De consument wordt het beu om voor muziek op de verschillende platformen vier verschillende services te moeten gebruiken. Naarmate die services beginnen samen te smelten, zal er ook meer geleerd kunnen worden over het gebruik en wordt het mogelijk om betere reclame te creëren.”
Verder lezen over Google
Video10.04.2024
Dit is Google Vids – de nieuwe Workspace app
Search04.04.2024
Google’s zoekmachine gaat geld kosten en dat komt door AI
Search07.03.2024
SEO-tip: 5 dingen die veranderen in de Google-zoekmachine
Coffee corner29.02.2024
Google komt met koddige schrikkeljaar-Doodle
Online22.02.2024
Google onthult na teasen nieuwe loginpagina: amper anders
Gadgets31.01.2024
Waarom een Fitbit gebruiken steeds onaantrekkelijker wordt
Mobile29.01.2024
De meest voorkomende reparaties aan een Google Pixel (en hoe je ze kunt voorkomen)
Online19.01.2024
Op deze website spenderen mensen de meeste tijd
Verder lezen over Internet
Online16.04.2024
Nike komt met een 404 Error-schoen voor nerds
Nieuws11.04.2024
Steeds meer mensen twijfelen aan de waarheid van online informatie
Online18.03.2024
Digitaal mijmeren: Zullen AI’s op het internet op enig moment ontwaken?
Mogelijk ontwikkelen AI's een vorm van gedecentraliseerd interactiviteitsbewustzijnOnline19.01.2024
Op deze website spenderen mensen de meeste tijd
Online28.12.2023
Hoe Google in 2024 strijdt tegen third party cookies
Online25.12.2023
Tijdmachine: CU2 was hoe we leerden HTML’en
Online19.12.2023
Glasvezel nu op negen van de tien Nederlandse adressen
Alleen in 2023 kwamen er al 1,5 miljoen bijOnline15.12.2023
Bijna 40% van het internetgebruik op basisscholen is niet-educatief
Sociale Media & Games zorgen voor veel afleidingVerder lezen over Reclame
Nieuws05.02.2024
Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu
Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!Entertainment07.09.2023
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen
Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingenMarketing23.08.2023
Generatieve AI breekt door in de reclamewereld
Commercials maken kan 10 tot 20 keer goedkoper, zeggen marketeersSocial Media17.08.2023
Influencers moeten kids laten meedelen in hun verdiensten
Advertising14.08.2023
De voordelen en nadelen van adblockers
Video18.05.2023
YouTube op TV krijgt onskipbare advertenties van 30 seconden
Hè bahAutomotive17.05.2023
Tesla wil reclame gaan maken
De adem van de concurrentie wordt te heet en prijsverlagingen werken niet meerOnline12.04.2023