Concurrentie voor Spotify en iTunes

Vorig artikel Volgend artikel

Goed nieuws voor muziekliefhebbers: Rhapsody opent in het tweede kwartaal van dit jaar de digitale deuren in zestien Europese landen. Zodat iTunes en Spotify er met het Amerikaanse Rhapsody een grote buitenlandse concurrent bij krijgen.

Concurrentie voor Spotify en iTunes

Welke landen het zijn wil directeur Jon Irvin op Gigacom nog niet zeggen, maar laten we maar aannemen dat Nederland er bij zit. Rhapsody is al een jaar actief in Duitsland en Engeland, na de overname van Napster.

Het prijsmodel zoals dat op dit moment gehanteerd wordt in de Verenigde staten is hetzelfde als dat van Spotify in Europa: ongeveer een tientje per maand premium.

Bij Rhapsody kun je op dit moment kiezen uit ruim 16 miljoen songs, dus ook qua aanbod concurrerend met iTunes en Spotify.

Zie ook Emerce: Muziekdienst Rhapsody naar Europa

Gigacom: Rhapsody to launch music subscriptions in 16 European countries this spring

Wiki: Rhapsody (online music service)

Meer content

Leon Krijnen

Verslaggever bij BN DeStem. Schrijft over baseball, bouw, techniek, fotografie, mensen, computers, internet, reizen en oldtimers. @Krijnen.Com

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies