3FM Serious Request XS editie vraagt aandacht voor de allerkleinsten

Vorig artikel Volgend artikel
3FM Serious Request XS editie vraagt aandacht voor de allerkleinsten

Voor de 9e keer organiseert 3FM in samenwerking met het Rode Kruis Serious Request, een nationale inzamelingsactie voor een stille ramp. Dit jaar staat 3FM Serious Request in het teken van het terugdringen van babysterfte. ACHTUNG! ontwikkelde samen met 3FM de campagne rondom deze editie. Met het thema XS (Extra Small) wordt aandacht gevraagd voor de allerkleinsten.

Ruim 5,5 miljoen baby’s sterven elk jaar door gebrek aan medische zorg, voorlichting en begeleiding tijdens en vlak na de zwangerschap. Dit betekent dat iedere 6 seconden ergens op de wereld een baby sterft. Met eenvoudige hulp en begeleiding kan een groot deel van deze babysterfte worden voorkomen. ACHTUNG! en 3FM ontwikkelden de XS campagne om aandacht te vragen voor deze allerkleinsten en de actie van 3FM. Het beeld van een rock&roll-speen speelt een hoofdrol in alle uitingen.

Jaarlijks terugkerend succes
3FM Serious Request is een jaarlijks terugkerend evenement. Tijdens de eerste editie in 2004 werd een bedrag van €915.955 opgehaald voor de vluchtelingen in Darfur. Vorig jaar was dit een bedrag van €8,6 miljoen, opgehaald voor moeders geraakt door oorlog.

Tijdens 3FM Serious Request kunnen luisteraars van de radiozender tegen betaling liedjes aanvragen. Het Glazen Huis van 3FM Serious Request staat dit jaar van 18-24 december op de Oude Markt in Enschede.

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies