Poster campagne KNVB: 'Zonder respect, geen voetbal'

Vorig artikel Volgend artikel

Dit weekend is in alle landelijke dagbladen deze poster te vinden. De KNVB wil hiermee gehoor geven aan de behoefte van voetballiefhebbers om te laten zien dat zij ook vinden dat er een grens is bereikt.

De voetbalbond heeft talloze telefoontjes en emails ontvangen van allerlei mensen, die simpelweg wilden aangeven dat ze vinden dat het anders moet. Dat dit nooit meer mag gebeuren. Deze poster geeft iedereen de mogelijkheid dit ook aan de buitenwereld te laten zien.

In lijn met de honderdduizenden vrijwilligers waarop het amateurvoetbal draait hebben verschillende partners en media zich belangeloos ingezet om de "zonder respect, geen voetbal"-oproep kracht bij te zetten.

Poster campagne KNVB: 'Zonder respect, geen voetbal'

Op de poster is te lezen:

"Dit weekend staat het voetbal stil bij de tragische gebeurtenis waarbij assistent- scheidsrechter Richard Nieuwenhuizen het leven heeft gelaten. Iedereen is geschokt en leeft mee met de familie, vrienden en de vereniging. De waarden en normen die we kennen en respecteren, zijn ver overschreden.

Het is belangrijk om samen stil te staan bij wat er is gebeurd en om ons af te vragen: Hoe nu verder? Het is tijd voor bezinning. Daarom ligt het amateurvoetbal dit weekend stil. Want zonder respect, geen voetbal. De KNVB kiest ervoor om de wedstrijden in het betaald voetbal door te laten gaan. Bij deze wedstrijden wordt collectief een minuut stilte in acht genomen en de spelers en arbiters dragen een rouwband. Op deze manier worden de herdenking en de stilte zichtbaar. Voor de spelers, het publiek op de tribunes en de kijkers thuis. Dat is waar het hier om gaat: dat we met elkaar stil zijn en met het hele voetbal laten zien dat dit nooit meer mag gebeuren.

Respect is meer dan een woord! Laat zien dat jij ook vóór sportiviteit en tégen geweld bent en hang deze poster achter het raam, thuis of bij je vereniging. Daarnaast roept de KNVB alle voetballers, verenigingen en supporters op om stil te staan bij wat er is gebeurd en om met elkaar in gesprek te gaan. De bond nodigt iedereen uit om goede initiatieven te delen op facebook.com/knvb."

Meer content

Jeroen de Hooge

Jeroen is werkzaam als Managing Director bij The Blogidea Factory, de online uitgever van ondermeer Dutchcowboys, Stylecowboys, Carrepublic & Eatly. Behalve...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies