Maar 1 op de 3 wil betalen voor online content zonder advertenties

Vorig artikel Volgend artikel
Maar 1 op de 3 wil betalen voor online content zonder advertenties

Uit een recent onderzoek van Ipsos blijkt dat slechts 33% van de consumenten wil betalen om online content te kunnen raadplegen zonder daar advertenties bij te zien. De hoogste bereidheid om wel te betalen voor online content wordt volgens de onderzoekers opgemerkt in Brazilië, Rusland, India en China, waar bijna 50% er een financiële vergoeding voor over heeft om geen reclame voorgeschoteld te krijgen. Europa toont met 22% de laagste bereidheid om hiervoor te betalen.

In Duitsland zegt amper 13% van de deelnemers bereid te zijn om voor online content te willen betalen. In de Verenigde Staten is dat 27%. Verder blijkt uit het onderzoek dat bij de mannelijke consumenten 36% bereid is om te betalen voor reclamevrije online content, tegenover slechts 30% bij vrouwen. Beneden de leeftijdsgrens van vijfendertig jaar kan 34% zich akkoord verklaren met betalende online content, maar bij vijftigplussers valt dat terug tot 28%.

Hoe staan jullie hier tegenover? Zoals hier op Dutchcowboys, gratis content met advertenties. Of betalen voor content zonder advertenties.

Meer content

Dominique Dewitte

Dominique Dewitte is hoofdredacteur en mede-uitgever van het in Belgie populaire zakenportaal Express.be. Daarnaast is hij schrijver van boeken en publiceert...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies