Storytelling in één frame tegelijk [Infographic]

Vorig artikel Volgend artikel
Storytelling in één frame tegelijk [Infographic]

De beste manier om te discussiëren over de impact van foto's op Facebook en andere sociale netwerken is toch stiekem via een kleurrijke infographic. Dit besefte onderzoeksbureau en communicatiebedrijf M Booth maar al te goed. Om het gebruik van social media voor storytelling te verduidelijken, hebben ze dit maar meteen toegepast. 

De getallen liegen er niet over. Om het verhaal van een merk succesvol te maken op social media, is het verstandig om het verhaal te framen door middel van foto's en video. Het liefst in één frame. De top 10 merken op Facebook vhebben het meeste engagement dankzij foto's en video's. Video's worden twaalf keer zoveel gedeeld dan links en tekstberichten. Foto's worden twee keer zo vaak geliked dan tekstberichten.

Facebook heeft er vier jaar over moeten doen om 100 miljoen gebruikers te bereiken, maar het lijkt erop dat Instagram dit aantal in een kleinere tijdsperiode gaat inhalen. Ook bij andere sociale netwerksites zien we vergelijkbare getallen. 42% van alle Tumblr-berichten zijn foto's. Ook op YouTube zien we 100 miljoen gebruikers die elke week actief zijn. Maar last-but-not-least: foto's en video's op Pinterest genereren meer traffic dan Twitter, StumbleUpon, LinkedIn en Google+.

photos-videos-are-the-best-way-to-tell-stories-on-facebook_5033fa6f37ddc 

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies