Social advertising: mannen zijn goedkoper om te bereiken

Vorig artikel Volgend artikel
Social advertising: mannen zijn goedkoper om te bereiken

Vrouwen hebben misschien wel de meerderheid op Facebook met ongeveer 58%, maar het is goedkoper om naar mannen te bereiken via advertenties, volgens onderzoeksbureau Resulution Media and Kenshoo Social. Mannen klikken namelijk veel vaker op advertenties op social media. Dit maakten zij bekend in een onlangs verschenen studie met de naam 'Social Media Insights: Men are Cheap'.

Er wordt onderscheid gemaakt tussen de kosten bij duizend views en de kosten per klik. In het geval van de kosten per 1000 views kost het bij mannen $0,16 en bij vrouwen $0,20. De kosten per klik verschillen van $0,51 bij mannen tot $0,68 bij de vrouwen. Mannen zijn verantwoordelijk voor 58% van de views op Facebook en 60% van de kliks op Facebook. Marketeers spenderen dan ook meer tijd aan het bereiken van mannen dan aan vrouwen.

Ondanks het feit dat vrouwen zich meer bezig houden met online shoppen, wijst een onderzoek van onderzoeksbureau iProspect uit dat ook mannen het heel normaal vinden om online te shoppen. 70% van de mannen geeft namelijk de voorkeur uit aan online shoppen. 32% van de mannen doet dan ook daadwerkelijk een aankoop via online winkels.  

Meer content

Nichal Joosse

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies