De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Twitter heeft met Pepsi de meest uitgebreide samenwerking tot nu toe gesloten. Het wereldwijde partnerschap, genaamd “Live for Now Music,” coördineert met de huidige campagne van Pepsi en de nieuwe wereldwijde positionering. Hij zal 52 weken duren.
“Dit is tot op heden het grootste initiatief dat een marketeer met Twitter heeft gedaan,” aldus Adam Bain, Twitter’s president-global revenue. “Het geldt als een van de slimste campagnes die we hebben gezien op het platform … Het programma maakt optimaal gebruik van Twitter.“
De campagne heeft 3 aspecten en eentje daarvan is sterk afhankelijk van video, zowel live streaming als originele content. Zogenaamde Pop-up concerten zullen gehouden worden op kleine podia door het hele land. Die zullen 1 of 2 weken van te voren aangekondigd worden op Twitter en zullen live gestreamed worden via @Pepsi. Twitter-gebruikers zullen in staat zijn om de gekozen nummers van de concerten te beïnvloeden.
Pepsi gaat ook samenwerken met Twitter voor het bepalen van trending topics gerelateerd aan muziek door het analyseren van de vele miljoenen tweets. Die topics worden samengevoegd in een wekelijks video overzicht, iedere woensdag op de twitterpagina van Pepsi te zien. Hieronder deel 1:
En tot slot zullen ze ook gratis muziek downloads weg gaan geven via @Pepsi. Als je Pepsi volgt moet je een tweet met de hashtag #PepsiMusicNOW versturen om hierop kans te maken.
Verder lezen over Pepsi
Advertising05.04.2017
Pepsi-campagne met Kendall Jenner afgebrand op social media
Commercial valt niet lekkerAdvertising23.02.2016
Pepsi wil ook leuke verpakkingen net als Coca-Cola
Media06.10.2015
Pepsi Perfect uit Back to the Future II op 21 oktober beschikbaar
In gelimiteerde oplage!Marketing29.04.2015
Pepsi MAX voetbal 2.0 met speciale LED-licht-effecten en een Drone
Inventief potje voetbal in Barcelona gecreëerd met de speciale LED-lichtenMarketing12.01.2015
Briljante viral van Pepsi met 2014 muizenvallen en pingpongballetjes
Chain reaction #livefornowAdvertising31.03.2014
Gas geven met contentmarketing
Media26.08.2013
Pepsi Remix Machine app genereert ruim 40.000 remixes
Advertising01.02.2010
Pepsi hecht meer waarde aan Facebook
Verder lezen over Twitter
Social Media21.04.2024
Deze week viral: ninjakat, crookie en meer
Social Media17.04.2024
Nieuwe X-gebruikers moeten straks betalen voor ze mogen posten
Social Media12.04.2024
Je kunt op X niet meer verbergen dat je voor de dienst betaalt
Social Media01.04.2024
X wil Not Safe For Work-communities toestaan
Technology25.03.2024
Neuralink gaat full circle voor Musk: man tweet met gedachten
Social Media16.03.2024
Deze week viral: Max Verstapp’une en Doctor Who
Social Media13.03.2024
X wil het plekje van YouTube innemen met lange video’s op tv
Social Media14.02.2024