Hologram Tupac is potentieel goud waard

Vorig artikel Volgend artikel

Bezoekers van het Coachella muziekfestival in het Californische Indio konden het afgelopen weekend hun ogen amper geloven, toen de in 1996 vermoorde rapper Tupac Shakur op het podium zijn opwachting maakte en een duet aanging met Snoop Dogg en producer Dr. Dre. De YouTubevideo hiervan gingen kort na het optreden viral en is ondertussen miljoenen keren bekeken.

Het hologram van Tupac is een creatie van de Digital Domain Media Group, in 2008 werden er verschillende visuele effecten van Brad Pitt door hun gecreëerd voor de film The Curious Case of Benjamin Button. Die film won dat jaar de Oscar voor de beste visuele effecten.

De hologramtechniek is overigens niet nieuw: in 2008 werd het voor het eerst door CNN gebruikt op de avond van de Amerikaanse verkiezingen. Het is wel de eerste keer dat een live-publiek een (overleden) zanger voorgeschoteld krijgt. Dr. Dre en Snoop Dogg hebben nu plannen voor een tour met de virtuele Tupac. Vooral de innovatieve Dr. Dre ziet kansen in de techniek. Ondanks dat de aandelen Digital Domain dit jaar met 15% zijn gedaald, heeft de visuele effectenmaker nu duidelijk potentiëel goud in handen.

Via

Dominique Dewitte

Dominique Dewitte is hoofdredacteur en mede-uitgever van het in Belgie populaire zakenportaal Express.be. Daarnaast is hij schrijver van boeken en publiceert...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies