Realtime effect TV bumper op online traffic (met RealTime Beta van Google)

Vorig artikel Volgend artikel

Recentelijk hebben we een bumper gemaakt voor de dieetcommunity www.eenkiloperweek.nl De bumper wordt getoond voor en na het programma As The World Turns. Een bumper is een hele korte commercial van 5 seconden waarin eigenlijk alleen de naam en payoff wordt genoemd met daarbij "dit programma wordt mede mogelijk gemaakt door". EenKiloPerWeek.nl vroeg zich van tevoren af of op TV gaan wel enig effect zou hebben. Om het directe effect te meten hebben we RealTime Beta van Google Analitics maar eens bekeken.

Het is echt spectaculair om te zien. We hebben er even een filmpje van gemaakt.

Wat aanvullingen:

  • Dit laat uiteraard alleen het directe effect van een TV commercial zien. Maar het effect is wel evident.
  • Het filmpje is iets versneld, het duurde ongeveer 3 minuten om van 60 bezoekers naar 300 te gaan.
  • En wat met de conversie? Het aantal inschrijvingen op de site stijgt per dag ook met ongeveer 200%
  • We zien ook de dag erna nog effect: Astheworldturns is er niet op zaterdag maar ook daar zien we nog duidelijk effect
  • Het filmpje is gisteren gemaakt na de uitzending van 17.00, dus rond 18.00
Erik Liet

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies