WebAds introduceert de Rising Stars

Vorig artikel Volgend artikel
WebAds introduceert de Rising Stars

In 2011 heeft IAB in Amerika haar leden gevraagd om na te denken over de meest geschikte formaten voor campagnes met een branding doelstelling. Hieruit zijn zes formaten geselecteerd: de "Rising Stars". Deze worden nu in Amerika uitgerold en WebAds ondersteunt deze formaten nu ook in Nederland.

De grotere, interactieve uitingen zijn vooral gericht op merkadverteerders die meer emotie in hun uitingen willen kunnen verwerken. Het gaat hierbij om de formaten Portrait, Filmstrip, Billboard, Sidekick, Slider, and Pushdown.

Tjeerd Kooij, Managing Director WebAds Nederland: "De markt heeft de laatste jaren veel focus gehad op het behalen van conversiedoelstellingen. Gezien de hoge mediaconsumptie op internet is het ook zeer belangrijk om de branding doelstellingen op internet te kunnen behalen. Wij merken een steeds grotere vraag naar impactvolle formaten. Daarmee kunnen branding doelstellingen worden behaald, maar in combinatie met de conversiecampagnes, bijvoorbeeld op basis van re-targeting, zien wij dat de beste resultaten worden behaald. De nieuwe IAB formaten sluiten daarmee goed aan bij een groeiende behoefte van adverteerders en hun bureaus. De formaten zijn exclusiever en hebben een hogere reclame-impact. Ideaal dus om in te zetten voor online branding campagnes. Door de standaardisatie vanuit het IAB is de inzet bovendien relatief makkelijk is en komt de nadruk op de creatieve uiting te liggen en niet op de achterliggende techniek. Wij kiezen er daarom voor om als eerste Nederlandse advertentienetwerk alle Rising Stars in ons portfolio op te nemen."

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies