Adeaters : Een reclamenacht die niemand weg zapt

Vorig artikel Volgend artikel

AdEaters zijn mensen die het liefst een hele nacht top­ commercials ‘vreten’. Onverzadigbaar als het gaat om dit soort minispeelfilmpjes op de rand van kunst en commercie. En de grootste AdEater is zonder twijfel Jean Marie Boursicot. Als tienjarig jongetje loopt hij al de vuilnisbakken van de Parijse cinema’s af. Op zoek naar weggegooide reclamefilmpjes die in de bioscoop zijn vertoond.

Tegenwoordig woont hij met zijn 1,2 miljoen commercials in Zwitserland. Elk jaar komen daar 25.000 spots bij. Jean Marie ontbijt elke ochtend met drie uur reclames kijken. Vandaar ook de naam AdEater. De meest bijzondere en allerbeste spots selecteert hij. Die oogst monteert hij één keer per jaar tot een buitengewoon verhaal. Een bijzondere bioscoopfilm, in de pauzes ondersteund door live entertainment, met een wereldwijd publiek.

Adeaters : Een reclamenacht die niemand weg zapt

Night of the AdEaters is daarom een magische gebeurtenis. Middelpunt is een rollercoaster­speelfilm van emoties die is te zien in het Pathé Tuschinski theater. En een uitgelaten zaal raast in hoog tempo van lachsalvo's naar stiekem weggepinkte tranen. Van geniale vondsten naar te stom voor woorden. Beelden, tunes en teksten uit het DNA van de wereld maken je een nacht lang schor van sprakeloosheid. Laat je inspireren, geniet en schreeuw mee met alle creativiteit die op het grote doek langskomt!

Binnenkort verloten we een aantal toegangskaarten. Wordt vervolgd ...

Meer content

Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast blogger, strateeg, storyteller en een digitale nomade. Je maakt Henk blij met bijzondere...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies