Advertising03.10.2011

Adeaters : Een reclamenacht die niemand weg zapt


AdEaters zijn mensen die het liefst een hele nacht top­ commercials ‘vreten’. Onverzadigbaar als het gaat om dit soort minispeelfilmpjes op de rand van kunst en commercie. En de grootste AdEater is zonder twijfel Jean Marie Boursicot. Als tienjarig jongetje loopt hij al de vuilnisbakken van de Parijse cinema’s af. Op zoek naar weggegooide reclamefilmpjes die in de bioscoop zijn vertoond.

Tegenwoordig woont hij met zijn 1,2 miljoen commercials in Zwitserland. Elk jaar komen daar 25.000 spots bij. Jean Marie ontbijt elke ochtend met drie uur reclames kijken. Vandaar ook de naam AdEater. De meest bijzondere en allerbeste spots selecteert hij. Die oogst monteert hij één keer per jaar tot een buitengewoon verhaal. Een bijzondere bioscoopfilm, in de pauzes ondersteund door live entertainment, met een wereldwijd publiek.

adeaters-een-reclamenacht-die-niemand-we.jpg
adeaters-een-reclamenacht-die-niemand-we.jpg

Night of the AdEaters is daarom een magische gebeurtenis. Middelpunt is een rollercoaster­speelfilm van emoties die is te zien in het Pathé Tuschinski theater. En een uitgelaten zaal raast in hoog tempo van lachsalvo’s naar stiekem weggepinkte tranen. Van geniale vondsten naar te stom voor woorden. Beelden, tunes en teksten uit het DNA van de wereld maken je een nacht lang schor van sprakeloosheid. Laat je inspireren, geniet en schreeuw mee met alle creativiteit die op het grote doek langskomt!

Binnenkort verloten we een aantal toegangskaarten. Wordt vervolgd …

Henkey
Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.

Verder lezen over Reclame

​Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu

Televisiereclames die door de jaren heen steeds opnieuw voorbij komen, lijken in staat ons collectief te hersenspoelen. Een fascinerend voorbeeld hiervan zijn de al sinds decennia voorbij komende televisiereclames van ee...

Nieuws05.02.2024

​Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu

Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen

Persoonlijk heb ik een hekel aan reclame, zowel op tv als online. En dan bedoel ik reclame die je steeds vaker, en langer, ‘verplicht’ bent om te kijken voordat je een programma of video start, of verder kunt kijken....

Entertainment07.09.2023

YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen

Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingen
Generatieve AI breekt door in de reclamewereld

Grote internationale adverteerders experimenteren met generatieve AI-tools zoals ChatGPT om de kosten van de productie van reclame te drukken. Marketeers denken dat generatieve AI niet alleen de productie goedkoper kan m...

Marketing23.08.2023

Generatieve AI breekt door in de reclamewereld

Commercials maken kan 10 tot 20 keer goedkoper, zeggen marketeers
Influencers moeten kids laten meedelen in hun verdiensten

Influencers, als ze genoeg volgers en views hebben, kunnen een aardig zakcentje verdienen met hun posts en video’s op sociale netwerken en YouTube. Dat doen ze vooral ook door het promoten (of pluggen) van producten wa...

Social Media17.08.2023

Influencers moeten kids laten meedelen in hun verdiensten

De voordelen en nadelen van adblockers

YouTube heeft het het afgelopen weekend nog wat duidelijker gemaakt: adblockers worden niet geaccepteerd. Je krijgt straks geen video’s meer te zien als je gebruikmaakt van advertentieblokkerende software. Maar die sof...

Advertising14.08.2023

De voordelen en nadelen van adblockers

YouTube op TV krijgt onskipbare advertenties van 30 seconden

Waar YouTube in de browser en YouTube de app op smartphones al een tijdje het gas erop heeft waar het gaat om reclames, gaat het nu volle kracht vooruit met commerciële uitingen in de televisie-app. Er komen onskipbare...

Video18.05.2023

YouTube op TV krijgt onskipbare advertenties van 30 seconden

Hè bah
Tesla wil reclame gaan maken

Er zijn bedrijven die zelf nauwelijks reclame hoeven te maken om hun producten aan de man, of vrouw, te brengen. Ze genereren uit zichzelf al zoveel aandacht dat betaalde commercials niet nodig zijn. Die strategie is ech...

Automotive17.05.2023

Tesla wil reclame gaan maken

De adem van de concurrentie wordt te heet en prijsverlagingen werken niet meer
​Reclameverbod voor online casino’s

Online casino’s zijn in Nederland sinds 1 oktober 2021 toegestaan indien er een kansspelvergunning is verstrekt door de Kansspelautoriteit. Het legaliseren van de online gokmarkt is gepaard gegaan met enorm veel reclam...

Online12.04.2023

​Reclameverbod voor online casino’s