Guerrilla campagne Allsecur in New York in de prijzen

Vorig artikel Volgend artikel

Tijdens de International Advertising Awards 2011 in New York is een outdoor campagne van autoverzekeraar Allsecur in de prijzen gevallen. Het gaat om de guerrilla-actie met als titel "Klein ongelukje?", waarmee de online autoverzekeraar vorig jaar veel aandacht wist te genereren. Boodschap van de campagne was dat een ongeluk in een klein hoekje zit, maar dat klanten van Allsecur nul euro eigen risico hebben en zich dus geen zorgen hoeven te maken.

Met meer dan 300 juryleden uit 60 landen, behoren de International Advertising Awards tot de grootste reclamefestivals ter wereld. Na een uitgebreide online selectieprocedure, worden alleen de beste campagnes beoordeeld in New York. De uiteindelijk winnende campagnes mogen zich in die categorieën de beste ter wereld noemen. De Allsecur-campagne kreeg ondermeer een zilveren medaille voor beste guerrilla outdoor-campagne. Ook werd Ogilvy onderscheiden met bronzen medailles voor beste gebruik van billboards en beste outdoor-campagne in de categorie automotive. Naast deze prijzen wordt de campagne ook opgenomen in de D&AD annual, de internationale bijbel voor communicatie-, marketing- en reclameprofessionals.

"Creativiteit en effectiviteit zijn de twee belangrijkste peilers van al onze campagnes. Opdracht aan Ogilvy in deze campagne was dan ook om onze kernboodschap, nul euro eigen risico voor klanten, op creatieve en vernieuwende wijze onder de aandacht te brengen", aldus Johan Van den Neste, marketing manager van Allsecur. "Het winnen van deze prestigieuze prijzen bewijst dat dit met deze campagne uitstekend is gelukt. Wij willen Ogilvy dan ook van harte feliciteren."

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies