Display advertising en mobiele toepassingen krijgen prioriteit

Vorig artikel Volgend artikel
Display advertising en mobiele toepassingen krijgen prioriteit

Uit een onderzoek van het Amerikaanse bureau Bizo blijkt dat marketeers vooral hun inspanningen op het gebied van online display advertising en mobiele toepassingen op willen drijven. Daar wordt bij opgemerkt dat de meeste adverteerders van mening zijn dat display advertising en mobiele opties hen de grootste kans bieden om consumenten tot actie aan te zetten. Er wordt aan toegevoegd dat een groot gedeelte van de marketeers dit jaar nog meer aan display campagnes wil besteden dan vorig jaar.

Display advertising wordt door de 65% van respondenten als belangrijkste prioriteit voor het lopende jaar naar voor geschoven, gevolgd door mobiele toepassingen (60%) en zoekmachine-optimisatie (56%). Ook blijkt 46% een grotere nadruk te willen leggen op social media. Er wordt aan toegevoegd dat 90% van de respondenten aangeeft dat display advertising minstens net zo belangrijk in de marketing-mix is dan vorig jaar.

De respondenten stellen dat display advertising het voorbije jaar vooral geleid heeft tot een groeiende traffic naar de website van het bedrijf (54%), terwijl de consument ook meer tot actie kon worden aangezet (46%). Het meten van de efficiëntie van de campagnes blijft voor 60% de grootste uitdaging. Er wordt aan toegevoegd dat 89% van de marketeers vooral geïnteresseerd is om zijn online publiek te kennen, zodat de totale marketing-strategie zou kunnen worden geoptimaliseerd.

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies