WebAds geeft helderheid over prijs/kwaliteit verhouding online advertising

Vorig artikel Volgend artikel
WebAds geeft helderheid over prijs/kwaliteit verhouding online advertising

WebAds presenteert dit jaar een ingrijpend aangepaste tariefkaart en geeft zo helderheid over de prijs/kwaliteit van online advertising.

Zowel voor display advertising als voor non-display advertising zijn de tarieven aangescherpt. Deze nieuwe tarieven zijn gebaseerd op criteria die de waarde van de websites en de advertentieposities binnen het netwerk van WebAds bepalen. Het gevolg van de aanscherping is soms een flinke aanpassing van de bruto tarieven. WebAds neemt zo het initiatief om realisme terug te brengen in de markt en kwaliteit weer bepalend te laten zijn voor de prijs. Hierdoor kunnen we meer tijd besteden aan de inhoud van het advies aan onze klanten.

Marita van Wijngaarden, Managing Director WebAds Nederland: "In de online advertising markt is al een tijd sprake van een groot verschil tussen bruto tarieven op de tariefkaart en de prijs die klanten uiteindelijk betalen. Tariefkaarten zijn vaak niet meer realistisch, maar dat geldt ook voor de verwachtingen van adverteerders. Om dat realisme terug te brengen in de markt moeten we deze discrepantie doorbreken en zo de kwaliteit van wat geboden wordt weer bepalend te laten zijn voor de prijs. Wij hebben de integratie van WebAds en AdRemedy aangegrepen om ons aanbod kritisch tegen het licht te houden en te vertalen naar een aangescherpte en overzichtelijke tariefkaart voor ons totale aanbod. Daarin zijn de bruto prijzen gebaseerd op heldere kwaliteitscriteria. In sommige gevallen wijken de nieuwe tarieven nauwelijks af van de oude. Dan wordt er de kwaliteit geboden die past bij de prijs die gevraagd wordt. In andere gevallen is de aanpassing wat forser. We denken dat de markt deze shake up nodig heeft om het weer over de inhoud te kunnen hebben in plaats van alleen maar de prijs. Geen ‘take it or leave it’, maar samenwerken op basis van reële prijzen waarmee doelstellingen behaald kunnen worden op het gebied van Brand, Reach of Response."

Bij het bepalen van de nieuwe tariefkaart voor display advertising zijn onder meer de volgende criteria meegenomen: is het een B2B of B2C site; hoe sterk is het merk en de content (van de website); kwaliteit en impact Adsize; zichtbaarheid advertentie op basis van WebAds Visibility onderzoek; netwerk statistieken (o.a. clickratio’s en bezettingsgraad); STIR-data (selectiviteit, waste, bereik) en prioriteit van indeling en uitserveren.

Ook voor non-display en specials is een formule ontwikkeld waarbij onder meer rekening wordt gehouden met het bereik/aantal impressies; de impact van het advertentieproduct en soort website. Dit zorgt voor duidelijker onderbouwde en gestructureerde tarieven voor Advertorials, Nieuwsbrieven, Headers en Take-overs.

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies