Advertising20.01.2011

WebAds geeft helderheid over prijs/kwaliteit verhouding online advertising


webads-geeft-helderheid-over-prijs-kwali.jpg
webads-geeft-helderheid-over-prijs-kwali.jpg

WebAds presenteert dit jaar een ingrijpend aangepaste tariefkaart en geeft zo helderheid over de prijs/kwaliteit van online advertising.

Zowel voor display advertising als voor non-display advertising zijn de tarieven aangescherpt. Deze nieuwe tarieven zijn gebaseerd op criteria die de waarde van de websites en de advertentieposities binnen het netwerk van WebAds bepalen. Het gevolg van de aanscherping is soms een flinke aanpassing van de bruto tarieven. WebAds neemt zo het initiatief om realisme terug te brengen in de markt en kwaliteit weer bepalend te laten zijn voor de prijs. Hierdoor kunnen we meer tijd besteden aan de inhoud van het advies aan onze klanten.

Marita van Wijngaarden, Managing Director WebAds Nederland: “In de online advertising markt is al een tijd sprake van een groot verschil tussen bruto tarieven op de tariefkaart en de prijs die klanten uiteindelijk betalen. Tariefkaarten zijn vaak niet meer realistisch, maar dat geldt ook voor de verwachtingen van adverteerders. Om dat realisme terug te brengen in de markt moeten we deze discrepantie doorbreken en zo de kwaliteit van wat geboden wordt weer bepalend te laten zijn voor de prijs. Wij hebben de integratie van WebAds en AdRemedy aangegrepen om ons aanbod kritisch tegen het licht te houden en te vertalen naar een aangescherpte en overzichtelijke tariefkaart voor ons totale aanbod. Daarin zijn de bruto prijzen gebaseerd op heldere kwaliteitscriteria. In sommige gevallen wijken de nieuwe tarieven nauwelijks af van de oude. Dan wordt er de kwaliteit geboden die past bij de prijs die gevraagd wordt. In andere gevallen is de aanpassing wat forser. We denken dat de markt deze shake up nodig heeft om het weer over de inhoud te kunnen hebben in plaats van alleen maar de prijs. Geen ‘take it or leave it’, maar samenwerken op basis van reële prijzen waarmee doelstellingen behaald kunnen worden op het gebied van Brand, Reach of Response.”

Bij het bepalen van de nieuwe tariefkaart voor display advertising zijn onder meer de volgende criteria meegenomen: is het een B2B of B2C site; hoe sterk is het merk en de content (van de website); kwaliteit en impact Adsize; zichtbaarheid advertentie op basis van WebAds Visibility onderzoek; netwerk statistieken (o.a. clickratio’s en bezettingsgraad); STIR-data (selectiviteit, waste, bereik) en prioriteit van indeling en uitserveren.

Ook voor non-display en specials is een formule ontwikkeld waarbij onder meer rekening wordt gehouden met het bereik/aantal impressies; de impact van het advertentieproduct en soort website. Dit zorgt voor duidelijker onderbouwde en gestructureerde tarieven voor Advertorials, Nieuwsbrieven, Headers en Take-overs.

Verder lezen over Online Advertising

Adverteren in een podcast: hoe effectief is dat?

Advertising10.04.2024

Adverteren in een podcast: hoe effectief is dat?

Eindhoven Airport heeft in ​Techonomy een nieuwe digitale partner

Eindhoven Airport kiest voor Techonomy als nieuwe partner in digital advertising, data en performance. Na een grondige aanbestedingsprocedure koos Eindhoven Airport onlangs Techonomy als haar digitale partner voor de kom...

DC Business06.03.2024

Eindhoven Airport heeft in ​Techonomy een nieuwe digitale partner

​Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu

Televisiereclames die door de jaren heen steeds opnieuw voorbij komen, lijken in staat ons collectief te hersenspoelen. Een fascinerend voorbeeld hiervan zijn de al sinds decennia voorbij komende televisiereclames van ee...

Nieuws05.02.2024

​Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu

Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!
​3 voorspellingen voor de beste privacy-first advertenties in 2024

Na alle technologische ontwikkelingen in 2023 zijn de uitdagingen voor adverteerders dit jaar groot. De centrale vraag: hoe kun je gepersonaliseerde advertenties maken, zonder daarbij third-party cookies te gebruiken en...

Advertising10.01.2024

​3 voorspellingen voor de beste privacy-first advertenties in 2024

​Waarom YouTube ineens een stuk trager is geworden

Er wordt steen en been geklaagd, want YouTube zou ineens een stuk langzamer zijn in sommige browsers. Er wordt daarbij vooral gesproken over Firefox. YouTube wast zijn handen echter in onschuld: het zou Firefox niet lang...

Video22.11.2023

​Waarom YouTube ineens een stuk trager is geworden

Nieuwe regels voor politieke advertenties in de EU

Over vijftien dagen mogen we weer naar de stembus voor de Tweede Kamer verkiezingen. De dames en heren politici zijn dan ook volop bezig met campagnevoeren. Dat doen ze niet alleen in eigen persoon, maar ook met tientall...

Nieuws07.11.2023

Nieuwe regels voor politieke advertenties in de EU

Ze gelden echter nog niet voor de Nederlandse verkiezingen van 22 november
​Reclames kijken op TikTok? Je kunt het straks afkopen

TikTok komt met een nieuw abonnement. Hiermee kun je het videoplatform gebruiken zonder alle reclame te zien. Dat zorgt voor een stuk schonere ervaring, die je bovendien tijd scheelt, omdat je geen reclame meer hoeft te...

Social Media03.10.2023

​Reclames kijken op TikTok? Je kunt het straks afkopen

​‘Advertenties op Instagram binnenkort weg door abonnement’

Ben je de advertenties op Instagram helemaal zat? Of laat je je er te vaak door verleiden en wil je dat niet meer? Je kunt het waarschijnlijk binnenkort afkopen. Meta is van plan om in Europa met een abonnement te komen...

Social Media02.09.2023

​‘Advertenties op Instagram binnenkort weg door abonnement’