Snickers heeft een nieuwe controversiële video in haar Youtube account geplaatst. In de video zie je 4 haaien, in de vorm van een soort focus groep, die bespreken welk mens het lekkerste heeft gesmaakt. De een smaakte alleen naar pindakaas, terwijl de ander iets speciaals had omdat hij de nieuwe Snickers Peanut Butter Squared had gegeten. Daar zat volgens de haaien net wat meer smaak aan.
Een redelijk gewaagde manier van reclame maken, want niet iedereen kan zo’n reclame waarderen. De haaien hebben een krachtige stem en de vrouw voor de groep doet het ook leuk. Daardoor vind ik dat de reclame wel spreekt, maar geen overtuigende indruk achterlaat. De link met de sterkere smaak van de nieuwe Snicker en de manier waarop haaien dat kunnen proeven, vind ik niet verrassend genoeg.
Toch neemt dit niet weg, dat aanvallen van haaien nog steeds een gevoelig punt zijn. Zo is er laatst nog een Duitse vrouw doodgebeten door een haai. Snickers maakt er op een bepaalde manier een lolletje van en wil op deze manier haar nieuwe product aanprijzen.
Heel veel views heeft de video nog niet gekregen (nu 18.533), maar misschien gaat dat veranderen. Ik ben wel benieuwd wat jullie van deze nieuwe reclame vinden? Vinden jullie de video hot or not? Of zeggen jullie, zo’n video kan echt niet en heeft waarschijnlijk een averechts effect!
Verder lezen over Reclame
Nieuws05.02.2024
Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu
Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!Entertainment07.09.2023
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen
Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingenMarketing23.08.2023
Generatieve AI breekt door in de reclamewereld
Commercials maken kan 10 tot 20 keer goedkoper, zeggen marketeersSocial Media17.08.2023
Influencers moeten kids laten meedelen in hun verdiensten
Advertising14.08.2023
De voordelen en nadelen van adblockers
Video18.05.2023
YouTube op TV krijgt onskipbare advertenties van 30 seconden
Hè bahAutomotive17.05.2023
Tesla wil reclame gaan maken
De adem van de concurrentie wordt te heet en prijsverlagingen werken niet meerOnline12.04.2023