Video is de pijler voor groei online display-reclame

Vorig artikel Volgend artikel
Video is de pijler voor groei online display-reclame

De dominantie van betaalde zoekopdrachten in de online reclamesector zou over 4 jaar afgelopen kunnen zijn. Dat is de conclusie van een rapport van eMarketer. Op dat ogenblik zal de groei in online display-reclame volgens eMarketer groter zijn dan de toename van de investeringen in betaalde zoekopdrachten.

Er wordt wel aan toegevoegd dat zoekopdrachten op het gebied van omzet een groter gedeelte van de markt zullen blijven vertegenwoordigen. Op dit ogenblik kennen zowel betaalde zoekopdrachten als online displays volgens eMarketer een grotere groei dan de gemiddelde Amerikaanse online reclame, waar gesproken wordt over een toename van 13,9%. De volgende 4 jaar zal online display-reclame volgens eMarketer echter een bovengemiddelde groei kennen, terwijl betaalde zoekopdrachten een lichte achterstand zouden oplopen. 

De groei van de online display-sector valt volgens eMarketer te verklaren door de populariteit van online video en de bijbehorende reclame, die de volgende periode een jaarlijkse groei met 34% zou kennen.

De traditionele banner-reclame zou een gematigde groei tussen 7-16,2% laten optekenen, terwijl de bestedingen aan rich media zouden stagneren. Volgens de onderzoekers betekent deze evolutie echter niet dat er minder zal geïnvesteerd worden in betaalde zoekopdrachten. Een groot gedeelte van de budgetten voor display-reclame zal volgens eMarketer immers afkomstig zijn van extra fondsen die aan online campagnes worden besteed en waarbij meer gericht wordt op merkenopbouw in plaats van op directe respons. Via

Meer content

Dominique Dewitte

Dominique Dewitte is hoofdredacteur en mede-uitgever van het in Belgie populaire zakenportaal Express.be. Daarnaast is hij schrijver van boeken en publiceert...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies