Social Games en Advertising

Vorig artikel Volgend artikel
Social Games en Advertising

Sinds 2009 zijn de totale uitgaven aan advertising in social games met 60% toegenomen. Zonder twijfel hebben adverteerders door dat er alleen al in de VS 56 mijloen mensen social games spelen en dat ook de markt van virtuele goederen booming is. Maar meer dan alleen de groeiende populariteit van social gaming heeft de aandacht van adverteerders getrokken.

Social games vertegenwoordigen ook een omgeving "that is conductive to advertising". Volgens Robert Tomkinson, Senior director of global marketing bij Playfish, erkennen adverteerders dat dit is wat ze willen. "Wat ze willen is een enorm bereik, ze willen targeting en ze willen performance. Deze kunnen ze allemaal hebben door de mogelijkheden voor branding op de juiste manier aan te pakken."

Tomkinson en andere hoofdpersonen uit de social gaming industry hebben recentelijk gesrpoken op de Social Gaming Summit over de grote mogelijkheden die social games hebben voor merken. Bij Mashable staan 6 redenen waarom social game advertising een groeiend success is.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies