Adverteren met QR codes

Vorig artikel Volgend artikel

QR (quick response) codes zijn niet nieuw. Ze worden inmiddels, ook in Nederland, al langere tijd gebruikt. Tijdschriften, kledingmerken en ontwikkelaars van spelletjes zien tegenwoordig ook steeds meer de kracht van deze toepassing en verwerken ze veelvuldig in hun reclame uitingen.Zo experimenteerde Clavin Klein deze zomer met QR codes, door haar billboards van deze codes te voorzien. Maar wist je dat ze al sinds 1994 bestaan? Toen werden ze gebruikt om onderdelen op te sporen in de automobielindustrie. Tegenwoordig hebben ze ook een ander doel. Ze worden steeds gebruikt in commerciële applicaties en richten zich hiermee op de mobiele gebruiker. Beter bekend als social scanning en mobile tagging.

Reden voor CBS en CNET om eens te ontdekken, hoe QR codes de reclamewereld in de toekomst kunnen veranderen. Je kunt bijvoorbeeld de gebruikers linken naar een relevante video van je producten of een website met aanvullende informatie. Dat is slechts een voorbeeld en er zijn nog voldoende andere mogelijkheden. De video haalt nog meer voorbeelden aan.

Het zal mij benieuwen met welke leuke ideeën bedrijven gaan komen en op wat voor manier zij QR codes gaan integreren in hun reclame uitingen. 

Meer content

Marvin de Reuver

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies