WebAds introduceert nieuw formaat: de Halfpage Ad

Vorig artikel Volgend artikel
WebAds introduceert nieuw formaat: de Halfpage Ad

WebAds introduceert binnen haar online netwerk een nieuw advertentieformaat; de Halfpage Ad. Dit nieuwe formaat valt extra op vanwege zijn grootte en biedt tevens meer ruimte voor creatieve mogelijkheden. Hiermee sluit de Halfpage Ad goed aan bij de wens van adverteerders voor opvallende - en impactvolle online formaten voor branding campagnes. Adverteerders WE en L’Oreal hebben dit formaat al ingezet.

Tjeerd Kooij, Managing Partner WebAds: "In de Verenigde Staten zien wij al langer een trend naar minder advertentieposities met een groter formaat. Dit levert minder clutter en een hogere impact op. De Halfpage is de Display Ad met tot nu toe de grootste oppervlakte. De vorm en de afmetingen van de Halfpage zorgen ervoor dat de zichtbaarheid van deze uiting beter is dan die van andere Display Ads. Daarnaast leent het grote, langwerpige formaat zich prima voor creatieve toepassingen die bijdragen aan het behalen van een breed scala aan doelstellingen. De trend naar grotere formaten zal steeds verder ontwikkelen. Daarnaast zal in de toekomst geld verdienen met een website steeds meer gebeuren met niet standaard advertentievormen zoals Specials, Content Integratie of Sponsoring."

WebAds ondersteunt uitgevers bij de ontwikkeling van de online marketingpotentie van hun websites. Het is daarbij van belang om het draagvlak voor online adverteren goed te bewaken en een juiste portfolio aan advertentieformaten te bieden. Het stoppen met minder effectieve formaten en het introduceren van nieuwe effectieve formaten hoort hierbij.

Meer content

Jeroen de Hooge

Jeroen is werkzaam als Managing Director bij The Blog Idea Factory BV, uitgever van ondermeer Dutchcowboys, Travelvalley & Carrepublic. Behalve liefhebber...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies