BP in top 10 adverteerders op Google

Vorig artikel Volgend artikel
BP in top 10 adverteerders op Google

Voordat BP het olie lek op de bodem van de Golf van Mexico kreeg spendeerde het zo'n 100 miljoen dollar per jaar aan advertenties die voornamelijk op TV te zien waren.

Inmiddels zijn ze flink aan het spenderen waar voorheen nooit veel werd uitgeven: het kopen van advertenties in de zoekresultaten van Google. Hoeveel BP aan search advertising heeft uitgegeven? In 2 maanden tijd ging van een 'klein beetje', zo'n 57.000 dollar per maand, naar een van Google's top adverteerders met zo'n 3,59 miljoen dollar in alleen de maand juni. Dat blijkt uit een intern Google document verkregen door Ad Age. Hiermee staat BP in een klap in de top 10 van search advertisers op Google in gezelschap van ondermeer Expedia, Amazon en eBay.

Dit is een belangrijke stap, zelfs voor BP. In 2009 werd er in totaal 94 miljoen dollar aan advertising uitgegeven, en 78,7 miljoen dollar in de eerste 6 maanden van 2010 (exclusief search).

"Search advertisers only pay when their ads convert or get a click, and in June the crisis was still at full-boil, driving clicks on BP's ads. But if BP kept spending at this rate, search would've become one of its bigger advertising line items by the end of the year, up there with network, cable or spot TV."

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies