Advertising30.08.2010

Ikea: Iedere dag een nieuwe commercial


ikea-iedere-dag-een-nieuwe-commercial.jpg
ikea-iedere-dag-een-nieuwe-commercial.jpg

Ikea gaat vanaf 1 september iedere dag een nieuwe tv-commercial uitzenden op de Nederlandse televisie. De spotjes worden steeds maar één dag uitgezonden en behandelen herkenbare situaties uit het leven van alledag, gefilmd in Ikea winkels.

De campagne toont elke dag een andere situatie en elke dag een andere oplossing. Of het nu gaat om een nieuw product, verschillende woonstijlen of om duurzaamheid. Iedere dag vertelt Ikea iets nieuws. Op deze manier wil het concern een verbinding leggen tussen haar veelzijdige aanbod en het dagelijks leven van haar klanten.

Ikea gelooft dat geluk zit in het gewone, dagelijkse leven in en om het huis. Het bedrijf gaat daarom in al haar facetten meeleven met het ritme van alledag. Niet alleen de reclamecampagne, maar ook de website en de winkels krijgen elke dag andere accenten. Het merk gaat 365 verschillende tv-commercials per jaar uitzenden.

Nico de Jong, marketing manager van Ikea Nederland: “Ikea is heel veelzijdig, veel meer dan mensen denken. Het leven thuis is ook geen dag hetzelfde. Met deze campagne laten we op een unieke manier zien hoe Ikea aansluit bij het dagelijks leven van onze klanten.’ Het hebben van een prettige en fijne woning is volgens De Jong voorwaarde voor een gelukkig leven. De Jong: ‘Uit eerder onderzoek weten we dat driekwart van de Nederlanders die hun woninginrichting heeft aangepast, daarvan blij, gelukkig en tevreden wordt.

De visie is om een beter bestaan te creëren voor zoveel mogelijk mensen. Het bedrijf biedt daarom functionele en mooi ontworpen meubels en woonaccessoires aan tegen prijzen die de meeste mensen kunnen betalen. Maar Ikea realiseert zich ook dat de wereld voortdurend in beweging is. Wat mensen willen en nodig hebben, verschilt van dag tot dag en van moment tot moment. Vandaar dat Ikea continu zelf ook verbeteringen en veranderingen doorvoert, hetgeen ondersteund wordt door de bedrijfscultuur van Ikea. Initiatief en daadkracht worden aangemoedigd, op alle niveaus. En prijsverlagingen moeten altijd ‘betekenis’ hebben. Ze moeten, naast een lagere prijs, ook nog iets anders opleveren voor de klant. Meer kwaliteit, duurzaamheid, meer variatie in stijl, of slimmere functionaliteit.

De sprong van 4 naar 365 commercials per jaar is mogelijk doordat Ikea, samen met haar leveranciers, manieren heeft gevonden om efficiënter te produceren. Opnames vinden plaats in de Ikea winkels, met eenvoudige apparatuur en een vaste groep acteurs. Ook duren de spotjes maar 15 seconden, de helft van wat gebruikelijk is bij veel reclames. Op ikea.nl/elkedagisanders is vanaf woensdag een ‘making of’ van het productieproces te zien. Vanaf 1 september is rond de belangrijke actualiteitenprogramma’s op de Nederlandse televisie iedere dag een nieuwe tv-commercial van IKEA te zien. De nieuwe campagne ‘elke dag is anders’ wordt verder ondersteund door radiospots en online- en outdoor advertising.

Verder lezen over Commercial

Super Bowl LVI: dit waren de leukste commercials

Het is de Los Angeles Rams gelukt, maar niet zonder slag of stoot: ze hebben het tijdens de 56ste Super Bowl gewonnen van de Cincinnati Bengals met 23-20. De American Football-wedstrijd trekt elk jaar weer veel bekijks....

Events14.02.2022

Super Bowl LVI: dit waren de leukste commercials

Duurste reclamespotjes van de wereld
Apple gebruikt angst om haar Watch te promoten

Natuurlijk, elk hulpmiddel dat in het geval van een eenzijdig ongeluk op een afgelegen plek kan bijdragen aan het redden van iemands leven, is meer dan welkom. Tegenwoordig, anders dan een jaar of 30 geleden, hebben we d...

Mobile02.01.2022

Apple gebruikt angst om haar Watch te promoten

​Moeten we advertenties accepteren op gadgets die we betalen?

Als je je smart-tv aandoet, dan is de kans groot dat je geconfronteerd wordt met ofwel filmreclames van streamingdiensten die je niet hebt of met andere commerciële uitingen waar je niet op zit te wachten. Op sommige te...

Gadgets02.10.2021

​Moeten we advertenties accepteren op gadgets die we betalen?

De Olympische Spelen starten vandaag: dit zijn de beste commercials

Voor sportliefhebbers is het een mooie zomer dit jaar. Na het EK voetbal kunnen we vanaf vandaag namelijk ook genieten van de Olympische Spelen. Nederland heeft volop medaillekansen en er wordt zelfs al gehoopt op een to...

Advertising23.07.2021

De Olympische Spelen starten vandaag: dit zijn de beste commercials

Heb jij Nike’s nieuwe spectaculaire commercial al gezien?

Sportmerk Nike weet altijd te prikkelen en lanceert eens in de zoveel tijd indrukwekkende campagnes. Ze winnen er regelmatig prijzen mee en dat verbaast ons niet. Neem nu de 'You Can't Stop Us'-serie, die bestaat uit 3 k...

Marketing31.07.2020

Heb jij Nike’s nieuwe spectaculaire commercial al gezien?

Professionele atleten en amateurs komen samen
Ster Gouden Loeki 2019: dit zijn de 10 finalisten

De Ster Gouden Loeki is een jaarlijkse publieksprijs voor de beste commercial. Ondanks dat we met z'n allen steeds vaker on demand kijken naar tv-programma's, worden er gelukkig nog genoeg mooie commercials gemaakt. De l...

Advertising31.01.2020

Ster Gouden Loeki 2019: dit zijn de 10 finalisten

De mooiste en beste commercials
Albert Heijn heeft een nieuwe ‘supermarktmanager’ gevonden

Eindelijk heeft Albert Heijn een opvolger gevonden voor de bekende supermarktmanager Harry Piekema. Ilse heet ze en we gaan haar de komende tijd regelmatig zien op tv. De nieuwe hoofdrolspeelster is net als Harry superm...

Advertising27.09.2019

Albert Heijn heeft een nieuwe ‘supermarktmanager’ gevonden

Opvolger Ilse in nieuwe commercials te zien
1.677 regisseurs​ voor nieuw spotje met Jean-Claude Van Damme

In België wil Orange consumenten zoveel mogelijk verschillende keuzes bieden. Daarom lanceerde het deze week Love Duo, een combinatie van een mobiel abonnement naar keuze met vast internet in een pack. Ze leggen de keuz...

Advertising19.07.2019

1.677 regisseurs​ voor nieuw spotje met Jean-Claude Van Damme

Verder lezen over Ikea

Het nieuwe gamingmeubel van IKEA klap je gewoon weg

IKEA heeft een nieuwe doelgroep op het oog: gamers. En een van zijn nieuwe Brannboll-meubels klap je snel weg als er iemand komt.

Gaming16.04.2024

Het nieuwe gamingmeubel van IKEA klap je gewoon weg

Led-strips: 5 x leuke dingen waarvoor je ze kunt gebruiken

Led-strips: of je ze nou duur hebt van Philps Hue, goedkoop van Action of de allernieuwste van IKEA: ze doen uiteindelijk allemaal wel ongeveer hetzelfde. Ze verlichten je kamer niet zodanig dat je waarschijnlijk geen ge...

Gadgets10.11.2023

Led-strips: 5 x leuke dingen waarvoor je ze kunt gebruiken

​IKEA bestaat 80 jaar: 8 bijzondere wetenswaardigheden

28 juli, morgen, bestaat de Zweedse meubelgigant IKEA tachtig jaar. Het was in 1943 dat Ingvar Kamprad Älmhult oprichtte: een Zweeds postorderbedrijf. Hoewel Kamprad in 2018 is overleden, is zijn legacy heel duidelijk....

Nieuws27.07.2023

​IKEA bestaat 80 jaar: 8 bijzondere wetenswaardigheden

​De IKEA-app laat je je huis inrichten met AI

IKEA is altijd al een bedrijf geweest dat razendsnel innovaties implementeert. We zagen het met het in augmented reality kunnen weergeven van meubels, maar nu lijken allerlei tools samen te komen in de Kreativ-tool van I...

Online03.05.2023

​De IKEA-app laat je je huis inrichten met AI

IKEA komt met een supergoedkope speaker die 80 uur meegaat

De Zweedse meubelgigant IKEA komt met een goede oplossing voor mensen die graag zingen onder de douche. Het introduceert een speakertje dat 80 uur meegaat op één keer opladen en waterbestendig is. Ideaal om een nummer...

Gadgets18.03.2023

IKEA komt met een supergoedkope speaker die 80 uur meegaat

IKEA’s hub om slimme apparaten mee te bedienen is nu beschikbaar

In mei van dit jaar was er al de aankondiging dat IKEA de markt zou gaan betreden met een eigen smarthomehub waarmee je de Tradfri-productlijn kunt beheren. Vandaag maakt IKEA bekend dat de Dirigera hub vanaf nu ook verk...

Gadgets03.11.2022

IKEA’s hub om slimme apparaten mee te bedienen is nu beschikbaar

​Smarthomestandaard Matter wordt 3 november gelanceerd

De nieuwe smarthomestandaard Matter verschijnt op 3 november. Het is met Matter de bedoeling dat producten van onder andere Google, Apple en Amazon naadloos met elkaar kunnen communiceren.

Gadgets09.10.2022

​Smarthomestandaard Matter wordt 3 november gelanceerd

​IKEA komt met een Swedish House Mafia-platenspeler

Het Zweedse IKEA komt met een platenspeler. Het gaat om Obegränsad en hij is gemaakt in samenwerking met Swedish House Mafia. Het is voor het eerst dat IKEA met een platenspeler op de proppen komt, maar het speelt helem...

Gadgets14.06.2022

​IKEA komt met een Swedish House Mafia-platenspeler