Calvin Klein voorziet billboards van QR codes

Vorig artikel Volgend artikel
Calvin Klein voorziet billboards van QR codes

QR codes zijn voor veel mensen niet nieuw, maar bedrijven maken er nog weinig gebruik van in hun communicatie uitingen. In Japan wordt hier al veelvuldig gebruik van gemaakt door bedrijven. Calvin Klein gaat nu toch gebruik maken van deze techniek en heeft 3 billboards voorzien van een rode QR code. De billboards staan in New York en Los Angeles. Het billboard wordt gesierd met de woorden “Get It Uncensored.”

Bezitters van een smartphone kunnen bij het passeren van zo’n bord, de QR code met hun camera lezen en krijgen dan een exclusieve reclamevideo van Lara Stone, A.J., Sid Ellisdon, Grayson Vaughan en Eric Anderson te zien. Calvin Klein wil met dit bord het startsein geven voor een najaarscampagne van 2010. In vorige edities kozen ze voor een meer traditionele aanpak, maar willen nu met QR codes experimenteren.

Het bedrijf weet ons te melden dat in Amerika het gebruik van QR codes nog niet echt populair is. Een woordvoerder van Calvin Klein geeft aan dat de meeste Amerikanen nog geen smartphone bezitten. Opmerkelijk, je zou denken dat het grootste gedeelte van de bevolking inmiddels in het bezit is van een smartphone. Kennelijk is dit niet het geval. Daarnaast weten veel Amerikanen niet wat een QR code is of de software niet hebben om de code te lezen.

-862.jpg

Deze campagne wordt dus echt een testrun voor Calvin Klein. Na de testweek wil het bedrijf gaan meten, hoeveel views de video heeft gekregen. Als dit naar tevredenheid is, zullen ze meer billboards van QR codes voorzien.

Het is nog wachten op de eerste grote campagne in Nederland. Wat vind jij van het gebruik van QR codes? Zie je daar (al) iets in?

Meer content

Marvin de Reuver

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies