Ziggo campagne met 3D in Google Streetview

Vorig artikel Volgend artikel
Ziggo campagne met 3D in Google Streetview

Kabelbedrijf Ziggo heeft vandaag 'Spot de stoel' gelanceerd. Een spel op Hyves waarbij je in Google Streetview een 3D object moet zoeken. Het object is een stoel, naar de pratende stoelen Ted en Barbara uit de Ziggo commercials. Ted en Barbara zijn filmliefhebbers en gaan dan ook letterlijk op in de locaties van de films, waar je als deelnemer gevraagd wordt ze snel te vinden. De game is een opvallende mash-up van Google Streetview en Papervision 3D.

Het spel start met een trailer uit het On Demand filmaanbod van Ziggo, waarbij een in de film gebruikte locatie in Google Street View wordt weergegeven. Dat is het startpunt om naar de stoel te zoeken.

Bedoeling van de campagne is op een speelse manier het On Demand filmaanbod van Ziggo onder de aandacht te brengen. Je hoeft niet meer naar de videotheek, maar kunt vanuit je luie stoel met je afstandsbediening films bestellen. Om dit op een andere manier te doen dan gebruikelijk, bedacht Tribal DDB Amsterdam deze campagne. Bart Mol en Pol Hoenderboom, creatief team bij Tribal DDB: 'Om te benadrukken dat Ted en Barbara letterlijk in de film zitten, leek het ons te gek om een filmtrailer shot exact over te nemen in Google Street View en de stoelen er vervolgens in te plaatsen. Waar de meesten in Street View niet veel verder komen dan het bekijken van hun eigen huis, belanden ze hiermee op de meest gave filmlocaties.'

MediaMonks werd ingeschakeld voor de uitvoering. Binnen de website werd Google Streetview getoond, met daaroverheen een Papervision 3D laag voor de stoel. Een combinatie van online technieken die ik op deze manier nog niet eerder heb gezien. Wesley ter Haar van MediaMonks daarover: ‘De uitdaging was om de Street View laag goed te laten communiceren met de tweede Flash laag, die met het 3D object. Uiteindelijk is het dus gelukt virtuele objecten te plaatsen in een virtuele representatie van de echte wereld.’

Ted en Barbara hebben overigens inmiddels ook een eigen profiel op Hyves, waarbij Ted zich richt op de mannelijke doelgroep en Barbara op vrouwen. Op je eigen Hyves profiel kun je vanuit het spel een ‘WieWatWaar’ of een gadget plaatsen, waarin je score en die van je vriendengroep zichtbaar is. Degene die de stoelen het snelste weet te vinden maakt kans op (film)-prijzen.

Bert Hagendoorn

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies