Facebook ads die gebruik maken van browsegeschiedenis

Vorig artikel Volgend artikel
Facebook ads die gebruik maken van browsegeschiedenis

Facebook zal op korte termijn jouw online activiteiten gaan gebruiken om gerelateerde advertenties weer te geven, aldus de Financial Times. "Iets waar adverteerders heel blij mee zijn, maar aan de privacy kant is het wat minder populair. Nu al laat Facebook advertenties zien op basis van info uit je profiel, het nieuwe systeem gaat daar je browse geschiedenis bij betrekken, maar niet alle sites. Facebook zal een aantal "sharing buttons" beschikbaar stellen voor interessante websites. Lezers krijgen de mogelijkheid om ze te delen met Facebook vrienden via Facebook Connect.

Facebook zal dit waarschijnlijk op de F8 conferentie van woensdag aankondigen. Ook zal de "become a fan" knop veranderen in "like". Facebook's 'like' knop lijkt op die van Twitter en Digg waarmee gebruikers content kunnen delen met de sociale netwerken naar keuze. Via

Jeroen de Hooge

Jeroen is werkzaam als Managing Director bij The Blog Idea Factory BV, uitgever van ondermeer Dutchcowboys, Travelvalley & Carrepublic. Behalve liefhebber...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies