Merkinteractie als innovatie in Google content netwerk

Vorig artikel Volgend artikel
Merkinteractie als innovatie in Google content netwerk

Google lanceert vandaag in Nederland, Frankrijk en Duitsland eeen effectievere manier voor display(banner) adverteren onder de naam "Google Campaign Insights". Hiermee biedt Google een vergrote merk effectiviteit in haar Google content netwerk, aldus Mascha Driessen (verantwoordelijjk voor Youtube en Display advertising in de Benelux).

Bij de lancering van hun vernieuwde bannerplatform staat met name de meetbaarheid van het merkcontact centraal. Door gebruik te maken van een grote groep Google toolbar gebruikers weet Google veel meer over haar gebruikers en kan, aldus Driessen, ook de bannerview beter koppelen aan sitebezoek. "Hiermee is de groep waaronder effectiviteit van merkcommunicatie kan worden onderzocht vele malen groter dan traditionele paneldata".

De brug tussen de bannerview en effectief sitebezoek lag eerder vaak bij het clicken van een persoon. Nu kan een veel bredere set aan mensen over een langere termijn worden gevolgd en (in anonieme vorm) als mekcontact gerapporteerd worden.

Deze nieuwe ontwikkeling is te gebruiken door adverteerders die minimaal 50 Miljoen views in 3 maanden inzetten op het Google content netwerk.pas dan zou de juiste effectiviteit worden bereikt...

Er zijn de komende tijd nog wel meer van deze innovaties te verwachten vanuit Google als we dit artikel mogen geloven.

Mark de Kock

Een Digital Marketeer, ondernemer met een passie voor alles dat (gemotoriseerd) snel gaat.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies