Google Ad volgt je op verschillende sites

Vorig artikel Volgend artikel
Google Ad volgt je op verschillende sites

Advertenties leiden een eigen leven. Mensen die uiteindelijk op een internetadvertentie klikken doen dat daarom niet de eerste keer dat ze die advertentie zien. Net als op tv en in magazines moeten consumenten vaak door een en dezelfde advertentie worden gebombardeerd voordat ze actie ondernemen.

Hoe vaker mensen een advertentie zien, hoe groter de kans dat ze uiteindelijk op die advertentie zullen klikken. Consumenten mogen dat storend vinden, het is wel de manier waarop adverteerders werken. Volgens TechCrunch heeft ook Google dat al een tijd begrepen en heeft de zoekgigant een programma gelanceerd dat gebaseerd is op 'retargeting'.

Wie een advertentie op een site ziet die het Google Ads-programma voert, kan diezelfde advertentie nogmaals tegenkomen wanneer hij een andere site bezoekt die eveneens Google Ads gebruikt.

En omdat er miljoenen sites zijn binnen het Google Ads-netwerk is de kans niet gering dat iemand een aantal keer op eenzelfde advertentie stuit.

Het doel van 'retargeting' is om het kleine percentage mensen te overhalen, dat niet snel door reclame wordt beïnvloed. Voor de anderen blijft het gewoon eng.

Meer content

Dominique Dewitte

Dominique Dewitte is hoofdredacteur en mede-uitgever van het in Belgie populaire zakenportaal Express.be. Daarnaast is hij schrijver van boeken en publiceert...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies