Woman's Last Stand: het antwoord van vrouwen op de Dodge-campagne

Vorig artikel Volgend artikel

Ter introductie van de nieuwe Dodge Charger, heeft het reclamebureau van Dodge een video gemaakt, waarin mannen beterschap beloven aan hun vrouwen: ze doen hun sokken in de was en zijn aardig tegen hun schoonmoeder. Maar ze maken zelf wel uit waarin ze rijden: nieuwe Dodge Charger. Alle stereotype ergernissen van vrouwen over mannen passeren de revue:



Nog leuker is de spoof video die als reactie hierop is gemaakt. Helemaal in de stijl van de Dodge-campagne, maar dan met vrouwen die leeg lopen over hun ergernissen : "I will catch you staring at my breasts but pretend not to notice. I will put my career on hold to raise your children. I will watch TV shows where fat, stupid, unattractive men have beautiful wives."

Achter het filmpje zit producer McKenzie Fegan, die blijkbaar op eigen houtje deze video heeft gemaakt en op YouTube heeft gezet. Wat voor invloed heeft deze video op het merk Dodge? Zou Dodge de video moeten promoten? Is dit een kwestie van hoe meer aandacht, hoe beter? Of gruwelen vrouwen voortaan als hun date komt aanrijden in een Dodge en is het funest voor het imago van het automerk?

Annerieke Kamphuis

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies