Super Bowl kijkers zien liever de Ads

Vorig artikel Volgend artikel
Super Bowl kijkers zien liever de Ads

Uit een onderzoek van Nielsen blijkt dat een kleine meerderheid (51%) van de mensen die naar de Super Bowl kijken meer plezier beleven aan de commercials dan aan de actie op het veld. Dit is een van de vele bevindingen die Nielsen naar buiten heeft gebracht naar aanleding van de uitgebreide studie van de trends en de doeltreffendheid van de goed betaalde Super Bowl commercials en advertenties. Andere bevindingen zijn:

* Commercials die in het begin draaien worden beter onthouden en over het algemeen ook leuker bevonden dan de reclames later tijdens de match.
* Verkeer naar de sites van de verschillende adverteerders piekte het afgelopen jaar de dag na de Super Bowl.
* Over de afgelopen 5 jaar is de grootste Super Bowl adverteerder Anheuser-Busch. Meer dan 100 miljoen dollar is er uitgegeven aan de merken Bud en Bud Light.

De top 5 merken over de afgelopen 5 jaar hebben in totaal 189.7 miljoen dollar uitgegeven aan de Super Bowl:

* Bud Light: $59.1 million on Super Bowl advertising, compared to $531 million spent on all network TV advertising from 2005-2009 (11.1% of its total ad spend).
* Budweiser: $42.4 million, compared to $330.1 million (12.8% of total ad spend).
* Coca-Cola: $34.1 million, compared to $343.1 million (9.9% of total ad spend).
* CareerBuilder: $30.8 million, compared to $102.9 million (29.9% of total ad spend).
* Pepsi: $23.4 million, compared to $122.4 million (19.1% of total ad spend).

De 44e Super Bowl wordt gehouden over 11 dagen. Meer bevindingen van Nielsen zijn hier terug te vinden.

Meer content

Jeroen de Hooge

Jeroen is werkzaam als Managing Director bij The Blog Idea Factory BV, uitgever van ondermeer Dutchcowboys, Travelvalley & Carrepublic. Behalve liefhebber...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies