4 tips voor een succesvolle display campagne

Vorig artikel Volgend artikel
4 tips voor een succesvolle display campagne

Naast zoekmachine marketing maken veel online marketeers gebruik van display campagnes. Volgens het IAB was de Nederlandse markt voor deze advertentievorm in 2008 ongeveer 160 miljoen Euro.

Display advertising wordt aangeboden door medianetwerken als WebAds, Ilse Media, en Microsoft Advertising. Maak je gebruik van display advertising, of overweeg je het in te zetten dan zijn hier een paar praktische tips voor een succesvolle campagne:

1) Start een campagne met 2 creatieve versies. Kies 2 verschillende invalshoeken (bijvoorbeeld één op gevoel en één op prijs) en evalueer welke het beste presteert. Maak een keuze en ga deze verder grafisch en inhoudelijk optimaliseren.

2) Maak je aanbieding aantrekkelijk. Gebruik vermaak (testjes, quizen), tijdsdruk ("sluit nu af en ontvang...") en beloning (waardering, korting of kado) om je aanbieding aantrekkelijk te maken.

3) Niet relevant is irritant. Een belangrijke reden dat velen van ons banners irritant en nutteloos vinden is omdat ze een boodschap bevatten die niet voor ons bestemd is. Daarom kiezen steeds online marketeers ervoor om te stoppen met hagel schieten en zich specifiek te richten op een doelgroep met een bepaalde leeftijd, geslacht of surfgedrag (behavioural en re-targeting).

4) Breng focus in de aanvraagstraat. Wees extreem kritisch op je landingspagina en aanvraagformulier, en verwijder alles wat mogelijk een afleiding is van het uiteindelijke doel.

Maurits-Jan Groen

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies