Via banners tegen elkaar racen!

Vorig artikel Volgend artikel
Via banners tegen elkaar racen!

Electronic Arts heeft met Need for Speed: Shift weer een hele gave racegame in handen. Maar ook de campagne eromheen 'Think fast. Drive faster' is erg cool.

Ze hebben een aantal banners op verschillende sites draaien. En in die banners kunnen gamers realtime tegen elkaar racen. Een innovatief concept van bureau NRG3 op vijf sites van Sanoma Men’s Magazines. En vervolgens sponsort Coca-Cola Zero het scorebord, ook een mooi staaltje 'in-game advertising' dus.

Er komen bijna geen games meer uit zonder een multiplayer optie. "Dat wilden we ook mogelijk maken in banners," aldus Frank Schippers, creative director NRG3. "Spelletjes in banners zijn niets nieuws. Maar hoe mooi is het als je in een banner kunt spelen tegen iemand die op dat moment dezelfde banner ziet?"
 
En dat is gelukt. De nieuwe bannercampagne voor Need for Speed: Shift bestaat uit interactieve banners, waarin real time geracet kan worden tegen andere spelers.

De banners zijn te zien via de campagnesite en op de volgende sites van SMM: autoweek.nl, formule1.nl, sportweek.nl, insidegamer.nl en gamer.nl. Op de campganesite is het algemeen klassement en meer info over de game terug te vinden. De campagne loopt van 3 december tot en met 29 december. Via de Cowgirls.

Meer content

Jeroen de Hooge

Jeroen is werkzaam als Managing Director bij The Blog Idea Factory BV, uitgever van ondermeer Dutchcowboys, Travelvalley & Carrepublic. Behalve liefhebber...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies