WebAds neemt afscheid van de banner

Vorig artikel Volgend artikel
WebAds neemt afscheid van de banner

WebAds gaat afscheid nemen van de banner (officieel Full Banner). Het is een online advertentieformaat dat voor veel mensen synoniem is met online adverteren.

Bij de start van het adverteren op het internet, zo’n 15 jaar geleden, was er een belangrijke rol weggelegd voor de banner. Maar deze is inmiddels te klein en te weinig effectief. Daarom hebben ze besloten om als eerste exploitant per 1 januari 2010 geen banners meer te verkopen op de websites binnen haar netwerk, waar ook Dutchcowboys onder valt. De rol van de banner is inmiddels al overgenomen door andere formaten met een grotere impact, zoals een Leaderboard of een Rectangle.

Tjeerd Kooij, Managing Partner WebAds: "De banner heeft trouwe diensten bewezen bij de start van het adverteren op het internet. Maar dat is al lang achterhaald. Wij hebben daarom besloten de Banner niet langer aan te bieden. Vanaf 1 januari 2010 verkopen wij op geen enkele website binnen ons netwerk nog een Banner. De Full Banner is te klein, heeft te weinig impact en biedt te weinig creatieve mogelijkheden.

Ook de Skyscraper, een ander icoon uit de internetgeschiedenis, is waarschijnlijk geen lang leven meer beschoren. Andere formaten, zoals de Leaderboard en de Rectangle hebben de plaats van de banner ingenomen. Op vrijwel alle websites is nu al een Leaderboard aanwezig. Deze, grotere, formaten bieden adverteerders veel meer zichtbaarheid en ruimte voor creativiteit. We zien al langer dat formaten steeds groter worden. Die trend zal doorzetten, maar in de toekomst zal geld verdienen met een website steeds minder gebeuren met ‘banners’ en dergelijke, maar met andere vormen zoals specials, Content integratie of Sponsoring.
"

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies