Kwart minder krantenadvertenties

Vorig artikel Volgend artikel
Kwart minder krantenadvertenties

Een kwart minder advertenties voor kranten in het eerste halfjaar van 2009. Dat maakte marktonderzoeksbureau Nielsen gisteren bekend. Maar ook reclame op internet kwam 2.5% lager uit dan vorig jaar terwijl Google juist groei boekte.

De netto mediabestedingen – dat wil zeggen inclusief kortingen van soms wel 50 procent die veel media aan adverteerders geven – kwamen in het eerste half jaar van 2009 uit op 1,86 miljard, 331 miljoen minder dan een jaar eerder. De Nederlandse media hebben in de eerste zes maanden van dit jaar ruim 15 procent minder verdiend met reclame.  Nielsen noemt de economische crisis als de belangrijkste oorzaak van de gedaalde reclame-inkomsten. Radio en tv verloren respectievelijk 15 en 12 procent.

Meer content

John T. Knieriem

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies