Videotalent maakt vervolg Walking Fridge

Vorig artikel Volgend artikel
Videotalent maakt vervolg Walking Fridge

Heineken geeft tot eind juni 2009 videotalent de kans om het vervolg te maken op de Walking Fridge commercial. Dat gebeurt in samenwerking met de viral talent community van Brandfighters, een online platform waarop videotalenten ingeschakeld worden om viral video's te maken.

Op basis van een creatieve briefing gaan de videotalenten aan de slag en laten zien hoe de lopende koelkast deze zomer van pas komt. Van alle inzendingen wordt door de community zelf, door Brandfighters, door Heineken en door het reclamebureau TBWA\Neboko de top 10 uitgekozen. Die winnen allemaal een bedrag aan prijzengeld.

"Deze nieuwe manier van werken sluit goed aan bij de behoefte van Heineken om de consument meer bij het merk te betrekken," aldus Floris Cobelens, marketing manager Heineken. "Uit onderzoek van Brandfighters bleek dat maarliefst 38% van de creatieven het liefst een viral maken voor Heineken en het merk daarmee als eerste keus voor deze groep geldt. Dit spreekt natuurlijk erg aan".

Jeroen de Hooge

Jeroen is werkzaam als Managing Director bij The Blog Idea Factory BV, uitgever van ondermeer Dutchcowboys, Travelvalley & Carrepublic. Behalve liefhebber...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies