Google Ad Planner Publisher Center

Vorig artikel Volgend artikel
Google Ad Planner Publisher Center

Vorige week is het al langer verwachte Google Publisher Center in Google Ad Planner gelanceerd.  Deze laatste tool werd een klein jaar geleden gelanceerd en zou handig moeten zijn voor mediaplanners bij het plannen van advertentiecampagnes.

Het nieuwe Google Publisher Center is vooral bedoeld voor Online uitgevers. Google schrijft daar zelf over “The Publisher Center is where publishers and site owners can manage how their site information is displayed in Google Ad Planner. As a site owner, you can access the Google Ad Planner Publisher Center and ensure that your site information displayed publicly to advertisers is accurate, informative, and compelling”. (bekijk hier de introductievideo 3:08 min)

De huidige getoonde cijfers van onze eigen sites in Google Ad Planner wijken nu nog behoorlijk af van de informatie die in Google Analytics beschikbaar is. Via het Google Ad Planner Publisher Center kun je echter nu zelf de informatie van Google Analytics koppelen zodat “potentiële” adverteerders zuiverdere cijfers krijgen getoond.

Naast het toewijzen van de juiste categorieën voor een site kun je verder zelf aangeven welke advertentieformaten via de door je zelf geclaimde sites worden ondersteund.

Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast blogger, strateeg, storyteller en online-marketeer. Je maakt Henk blij met bijzondere...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies