Ron verdiende zijn sporen in de Telecom als Mobile Cowboy. Na bijna 15 jaar was hij toe aan een nieuwe uitdaging als zelfstandig freelance journalist, blogger en tekstschrijver. Het bloed kruipt echter waar het niet gaan kan. De Mobile Cowboys is back! Met lasso en zweep in de aanslag om de ingeslapen telecommarkt weer eens goed wakker te schudden en met scherp te schieten!
Volgens een rapport van AdWhirl kunnen aanbieders van succesvolle App Store applicaties met de verkoop van advertenties in hun app tussen de 400 en 5000 dollar per dag verdienen.
Klinkt leuk, maar er zit wel een behoorlijke adder onder het gras. Je zult namelijk eerst een applicatie moeten bedenken die goed, en populair, genoeg is om in de buurt van de Top 100 te komen en te blijven, wereldwijd.
AdWhirl spreekt over CPM tarieven van gemiddeld 2 dollar. Kortom, jouw applicatie zal honderduizenden keren per dag bekeken moeten worden om alleen al aan die 400 dollar te komen. Bij een maximale CPM campagne (volgens AdWhirl) van 4 dollar praten we over 1.3 miljoen views per dag om in de buurt van die 5000 dollar te kunnen komen. Die aantallen zijn natuurlijk maar voor weinig Apps weggelegd en bovendien is ook maar de vraag hoe lang je die aantallen vast kunt houden zodat je na een week, maand of half jaar nog steeds geld verdiend.
Nu zou je natuurlijk kunnen denken dat je met een minder populaire applicatie en ‘maar’ 100 dollar per dag aan inkomsten ook tevreden bent, maar die vlieger gaat helaas niet op. Er bestaat natuurlijk ook nog zoiets als het bereiken van een kritische massa qua views / downloads en minder populaire apps die minder vaak gedownload worden zullen veel meer moeite hebben met het verkopen van advertenties dan hun succesvolle (Top 100) concurrenten.
Hieronder kun je de presentatie bekijken van AdWhirl over dit onderwerp.
Verder lezen over App Store
Gaming07.03.2024
Apple gooit Fortnite-maker toch weer uit de App Store
En de EU wil weten waaromMobile26.01.2024
Je kunt straks apps sideloaden op je iPhone: dit betekent het
Online24.01.2024
Spotify biedt geen luisterboeken: waarom dat gaat veranderen
Mobile04.12.2023
Dit zijn de beste apps uit 2023 volgens Apple’s App Store
Online06.07.2023
Apple-fan? Je kunt Spotify straks niet meer betalen
Online23.05.2023
Apple App Store transparantierapport
Meer dan 6,1 miljoen nieuwe en geupdatete apps beoordeeld door AppleOnline19.05.2023
ChatGPT heeft officieel een iOS-app, maar blijf voorzichtig
Mobile25.04.2023
Binnenkort kun je apps buiten de App Store downloaden
Verder lezen over Reclame
Nieuws05.02.2024
Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu
Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!Entertainment07.09.2023
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen
Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingenMarketing23.08.2023
Generatieve AI breekt door in de reclamewereld
Commercials maken kan 10 tot 20 keer goedkoper, zeggen marketeersSocial Media17.08.2023
Influencers moeten kids laten meedelen in hun verdiensten
Advertising14.08.2023
De voordelen en nadelen van adblockers
Video18.05.2023
YouTube op TV krijgt onskipbare advertenties van 30 seconden
Hè bahAutomotive17.05.2023
Tesla wil reclame gaan maken
De adem van de concurrentie wordt te heet en prijsverlagingen werken niet meerOnline12.04.2023