Vinden.nl stopt toch met Braaklekker

Vorig artikel Volgend artikel
Vinden.nl stopt toch met Braaklekker

Zoekmachine Vinden.nl heeft besloten de reclamecampagne, waarin persiflages van bekende Nederlanders worden gebruikt, te staken. Verder stellen ze per gepersifleerde BN'er een bedrag van € 1.000,- beschikbaar voor een goed doel.
 
Eerder werd bekend dat Joop Braakhekke bezwaar had tegen de naam "Joop Braaklekker" en naar de rechter dreigde te stappen. Uit de uitzending van RTL Boulevard van gisteravond bleek dat ook Willibrord Frequin niet blij is met het gebruik van de naam "Willibrord Frequent". En inmiddels heeft ook Katja Schuurman, bij monde van haar advocaat, bezwaar aangetekend bij Vinden.nl.

"Eigenlijk begrijpen we de commotie rondom deze reclamecampagne niet. In de media worden bekende Nederlanders continu ongevraagd gepersifleerd in programma’s als Koefnoen, de TV kantine en Evers staat op",  aldus Jan-Willem Tusveld, directeur van Vinden.nl. "We hebben gewoon een grappige reclamecampagne willen maken. We hadden nooit gedacht dat de BN’ers hier zoveel aanstoot aan zouden nemen".
 
Om dus verdere commotie te voorkomen, hebben ze besloten de reclamecampagne te staken.

Jeroen de Hooge

Jeroen is werkzaam als Managing Director bij The Blog Idea Factory BV, uitgever van ondermeer Dutchcowboys, Travelvalley & Carrepublic. Behalve liefhebber...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies