Google gaat advertenties kopppelen aan surfgedrag

Vorig artikel Volgend artikel
Google gaat advertenties kopppelen aan surfgedrag

Google gaat de advertenties die het op het web laat verschijnen voortaan koppelen aan het surfgedrag van de lezer, eerder dan aan de inhoud van het gelezen artikel, zoals dat nu het geval is. Het gaat om een controversiële zet die privacy-activisten zal doen steigeren. Google zal daarom de webpagina's die ieder van ons bezoekt monitoren evenals de YouTube-video's die worden bekeken. Google hoopt dat adverteerders bereid zullen zijn meer te betalen voor dit soort van gerichte advertenties. Met deze zet wil Google de vertragende online-advertentiemarkt nieuw leven inblazen. Een kleine groep adverteerders gaat het systeem vanaf volgende maand testen.

Webpagina's met gevoelige inhoud zoals politiek, godsdienst, seksuele voorkeur, bepaalde financiële transacties en pornografie, zullen volgens de internetzoekmachine niet worden gemonitord. Via

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies