Mobiele advertentie-uitgaven stijgen

Vorig artikel Volgend artikel
Mobiele advertentie-uitgaven stijgen

Uit onderzoek van de grootste bank van de VS blijkt dat ondanks de economische recessie, mobile advertising flink blijft groeien. Het grootste deel van de mobiele reclame-inkomsten blijft komende jaren in de vorm van SMS-berichten.

Bij JPMorgan verwacht men dat mobile advertising dit jaar met 40% zal groeien naar $ 2,010 miljard, en met 45% in 2010 naar $ 2,915 miljard. Mobile Display Advertising zal naar verwachting dit jaar met 20% groeien naar $94 miljoen, terwijl de mobile search in 2009 met maximaal 30% naar $129 miljoen zal groeien.

De uitgaven van deze drie markten (SMS, Mobile Display en Mobile Search) gecombineerd zal dus  bijna het dubbele zijn van vorig jaar. JPMorgan: "Dat is nog steeds een zeer klein deel van de wereldwijde advertentie-uitgaven, maar het is een goede groei."

De cijfers sluiten aan bij een rapport van Limbo en Gfk over de hoge "recall-cijfers" voor mobiel (hoe goed consumenten dus de reclame naderhand zich kunnen herinneren). Juist deze recall-cijfers zijn een enorm probleem voor uitgevers en adverteerders van TV en Radio. Uit onderzoek bleek dat 33% mobiele telefoongebruikers de mobiele advertentie naderhand nog kon herinneren (iPhone gebruikers zelfs 41%!).

Via Mobilecowboys

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies