Google stopt met radio reclame

Vorig artikel Volgend artikel
Google stopt met radio reclame

Na een proef-periode van zo’n 3 jaar en slechts een handvol nieuwe adverteerders voor het medium stopt Google ermee. Dit is overigens kort nadat Google stopte met krantenadvertenties. Bekend is gemaakt dat zo'n 40 man uit moet gaan kijken naar een andere job.

Adverteerders hebben nog de mogelijkheid Google Audio Ads te gebruiken tot 31 Mei. Google zegt wel de mogelijkheid te bekijken om advertenties te integreren in streaming audio. Dat is een proces dat te automatiseren is, en dat is precies wat Google wil: adverteerders rechtstreeks de mogelijk geven om in radio streams te adverteren.

"We have always accepted that if you take risks not all of them will pay off," aldus Susan Wojcicki, VP-product management bij Google. "Deciding to close products is never easy, but we will continue to focus on advertising products that provide measurability for advertisers, and are relevant and useful for users, listeners and viewers.

De stap past wel in het patroon dat zich nu binnen Google afspeelt. "Back to basics". Terug naar zaken die (snel) winstgevend zijn.

Via: AdAge

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies