SBS staakt proef met korte reclameblokken

Vorig artikel Volgend artikel
SBS staakt proef met korte reclameblokken

Om de vijf minuten een reclameblok van één minuut, sinds de eind december vorig jaar aangenomen Multimediawet mag dit in Nederland.

SBS kondigde vervolgens aan dat er tijdens de populaire shows The Mentalist, House en The Ghost Whisperer naar Amerikaans voorbeeld er meerdere korte reclamebreaks zouden zijn. Maar op 6 februari heeft SBS laten weten het experiment alweer te staken. Het Nederlandse publiek klaagde al bij voorbaat flink, maar ook de kijkcijfers daalden meteen fors.

"SBS 6 staakt de proef met de andere indeling van reclameonderbrekingen. In de afgelopen week trok de proef veel media-aandacht waardoor vele ogen gericht waren op deze proef. Vanaf het begin heeft SBS 6 aangegeven de mening van de kijkers zwaar mee te laten wegen in de evaluatie van deze proef. De kijkers hebben de afgelopen week in groten getale gereageerd en SBS 6 duidelijk gemaakt op dit moment niet veel te voelen voor deze nieuwe indeling van de reclameblokken. Deze reacties wegen zwaar voor SBS 6 waardoor is besloten te stoppen met de proef."

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies