Google heeft niks te vrezen

Vorig artikel Volgend artikel
Google heeft niks te vrezen

Als advertentienetwerken verliezen Google en DoubleClick een stukje marktaandeel, maar nog altijd hebben ze meer dan de helft van de markt in handen.

Zowel Yahoo als Microsoft heeft nog geen 10%. Dus als Microsoft Yahoo had overgenomen dan nog waren ze geen partij geweest voor de dominante marktpositie van Googles advertentienetwerken AdSense en het overgenomen DoubleClick. Aldus een vergelijkend marktonderzoek van Attributor. Daaruit blijkt dat Microsoft en Yahoo gecombineerd juist ruim 5% marktaandeel hadden verloren. Van boven de 20% naar minder dan 15% in oktober 2008.

Yahoo's bereik nu is 9,7% (was 11,5%). Microsofts bereik is 3,8% (was 9,9%). Ook Google en DoubleClick zagen hun gezamenlijk marktaandeel dalen van 70% naar 56%. Kleinere partijen als Revenue Science, AOL en ValueClick wonnen.

Via: Emerce

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies