Op zoek naar de hamburger maagd...

Vorig artikel Volgend artikel
Op zoek naar de hamburger maagd...

Met de Whopper Freakout heeft Burger King het afgelopen jaar een enorm succesvolle en prijswinnende campagne neergezet. Altijd lastig om na zo een campagne met een goed vervolg te komen. Burger King gooit het dan ook over een volledig andere boeg. En, naar mijn mening, met succes.

In de wereldwijde hamburger branche draait het natuurlijk om 2 spelers: Burger King en McDonald's. Bijna iedereen ter wereld heeft wel een voorkeur voor één van beiden. Dat voorkeur is voor een belangrijk deel natuurlijk toe te schrijven aan de kwaliteit van de Whopper of de Big Mac, maar natuurlijk ook voor een deel door merkvoorkeur op basis van de campagnes die beide bedrijven al jaren voeren. Burger King is er van overtuigd dat wanneer het aankomt op de kwaliteit en smaak van het product, de Whopper het wint van de Big Mac.

Maar hoe kunnen ze dit bewijzen? Burger King is terug gegaan naar de basis en is de wereld afgegaan op zoek naar mensen die nog nooit een hamburger hebben gegeten. Deze mensen hebben ze een Whopper en een Big Mac laten proeven, zodat zij onbevoordeeld kunnen bepalen welke burger beter is. Zo is de zoektocht naar de Whopper Virgins geboren.

Van deze hele expeditie is een kleine 8 minuten durende documentaire gemaakt. Een heel opvallend en vernieuwend concept, waarmee Burger King wederom veel opzien zal gaan baren. Zie de video hieronder.

David Barens

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies