Internetgebruikers waarderen vooral ads op maat

Vorig artikel Volgend artikel
Internetgebruikers waarderen vooral ads op maat

Internetgebruikers waarderen online advertenties die specifiek aansluiten bij hun interesses meer dan advertenties met een hoge vermaakswaarde. Dat is de uitkomst van een onderzoek gedaan door Wunderloop.

De representatieve survey werd afgenomen onder 514 internetgebruikers. De belangrijkste conclusies zijn:

* 38% van de respondenten vindt het belangrijk dat online advertising vermakelijk is.
* 67% van de respondenten vindt het belangrijk dat online content is afgestemd op de persoonlijke interesse.
* 47% van de respondenten vindt het erg belangrijk dat online advertising is afgestemd op de persoonlijke interesse.

Uit oudere studies kwam naar voren dat juist de vermaakswaarde van online advertising essentieel was voor het succes daarvan. De forsa Society for Social Research and Statistical Analyses, die het onderzoek in opdracht van wunderloop uitvoerde, onderkent het belang van entertainment, maar concludeert dat tegenwoordige gebruikers maatwerk-advertenties nog belangrijker vinden.

"Uit de survey blijkt dat maatwerkadvertenties makkelijk geaccepteerd worden", aldus Torsten Ahlers, CEO van wunderloop. "Met onze innovatieve technologie kunnen onze klanten zo’n individuele aanpak waarmaken".

Jeroen de Hooge

Jeroen is werkzaam als Managing Director bij The Blog Idea Factory BV, uitgever van ondermeer Dutchcowboys, Travelvalley & Carrepublic. Behalve liefhebber...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies