Google en Microsoft weren ads

Vorig artikel Volgend artikel
Google en Microsoft weren ads

Google en Microsoft hebben na dreiging met juridische stappen door India besloten voortaan reclame voor prenatale sekseselectie te staken. Als gevolg van culturele tradities geven veel Indiers de voorkeur aan jongens boven meisjes.

Omdat daarnaast voor meisjes een bruidsschat moet worden betaald heeft selectieve abortus van meisjes, hoewel wettelijk verboden, een hoge vlucht genomen. Vorige maand heeft het Indiase Hooggerechtshof Microsoft, Google en Yahoo gevraagd te reageren op een klacht dat zij advertenties toelaten voor doe-het-zelf kits en dure genetische tests voor geslachtsbepaling.

Het is onbewezen of de producten nauwkeurig en veilig zijn. Een actiegroep heeft aangevoerd dat deze producten schadelijk zijn voor de toch al negatieve bevolkingsbalans tussen vrouwen en mannen. Zij dragen immers bij aan de grootschalige abortus op meisjes. Hun protesten zijn gehoord. Google heeft het aantal betaalde links aanzienlijk teruggebracht en zijn de kwalijke ads verdwenen bij Microsoft India Search. Bron (KN/CNA).

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies