McDonald’s speelt in op bannerblindheid jongeren

Vorig artikel Volgend artikel
McDonald’s speelt in op bannerblindheid jongeren

Om tieners meer te betrekken bij de Euroknaller producten lanceert McDonald’s een online
game: Euroknallen met Euroknallers.

Het spelprincipe is simpel; schiet en raak met je euromuntjes zoveel mogelijk van de lekkere Euroknallers. De laagdrempeligheid van de game werkt goed: de eerste resultaten laten al een opvallend hoge deelname zien.

Handig is dat je Euroknallen direct in de banner kunt spelen, zonder dat je weg hoeft van waar je mee bezig was. Geen preview, teaser of voorpoefje, maar gewoon de hele ervaring van de game in een banner.

De interactie die normaal op een actiesite plaatsvindt, brengt McDonald’s zo naar Hyves, Netlog en andere populaire plekken.

Vanaf 1 september is er vier weken lang, iedere dag een iPod Touch, Nintendo Wii, PSP óf Asus laptop te winnen. Als spelers het spelletje leuk vinden en kans willen maken op mooie prijzen, kunnen ze zich op de website registreren op www.euroknallen.nl.

Als Hyvers de speciale game-gadget op hun eigen profielpagina plaatsen, maken ze bovendien kans op een extra prijs. Ook hier komt deze campagne direct tot leven op de webpagina’s die jongeren het liefst bezoeken.

De campagne werd bedacht door Agency.com en TBWA\NEBOKO. De technische realisatie was in handen van MediaMonks.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies